- tor 10 apr 2008, 08:52
#185783
Tja,
Jo jag kör mycket korta sträckor. Igår så mätte jag lite med multimetern och det verka inte vara några konstigheter faktiskt, Inga elfel :lol: Däremot så upptäckte jag lite saker efter jag plockat bort batteriet. Under batteriet finns tydligen inloppsröret. Det består av två delar och de satt inte ihop längre, såklart tog jag en titt på luftfiltret och det var rejält skitigt :roll: Det här kankse kan förklara min dåliga/pendlande tomgång?
Dessutom tog jag en titt på generatorremmen för det har börjat låta därifrån och upptäckte att den var rejält söndertuggad. Problemet är att generatorremmen sitter på kompressorns axel och drivs av den. Då måste man alltså plocka bort Ac-remmen först :evil: Någon som vet hur man gör det här? Jag hitta inget spännhjul som man kan lossa..
Jo jag kör mycket korta sträckor. Igår så mätte jag lite med multimetern och det verka inte vara några konstigheter faktiskt, Inga elfel :lol: Däremot så upptäckte jag lite saker efter jag plockat bort batteriet. Under batteriet finns tydligen inloppsröret. Det består av två delar och de satt inte ihop längre, såklart tog jag en titt på luftfiltret och det var rejält skitigt :roll: Det här kankse kan förklara min dåliga/pendlande tomgång?
Dessutom tog jag en titt på generatorremmen för det har börjat låta därifrån och upptäckte att den var rejält söndertuggad. Problemet är att generatorremmen sitter på kompressorns axel och drivs av den. Då måste man alltså plocka bort Ac-remmen först :evil: Någon som vet hur man gör det här? Jag hitta inget spännhjul som man kan lossa..