Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Då kan vi starta en klubb Lennart. Idag ligger där inga felkoder på varken bränsle eller tändning. Dock bara kört en mindre sväng, 1 - 2 km, igår sedan nollning. Bilen ville ändå inte starta imorrse för att sedan starta normalt vid nästa försök på eftermiddagen.

Känner någon till dolda jordpunkter? Det är som sagt en b230f med lh 2.4. Jag inbillar mig att jag rengjort alla men kan förstås missa något.
Plattakurvan skrev:Då kan vi starta en klubb Lennart. Idag ligger där inga felkoder på varken bränsle eller tändning. Dock bara kört en mindre sväng, 1 - 2 km, igår sedan nollning.
😄😄
Man ska köra igenom ett helt register så datorn kan "pricka av" parametrar efter hand. Både stads körning och landsväg. Både kallstarter och varmstatrter. Det kan ta ett tag innan den gått igenom allt. Kör du bara småsträckor, ett par dagar innan du kan vara säker. Du måste först köra så länge så lambdasonden blir varm, innan dess händer ingenting. Det kan ta 1 - 4 km beroende på väder. Nu på sommaren kan det räcka med en knapp km (solsken och över 25°). På vintern i -10° ochoch snö kan det ta 3 - 4 km om den automatiska uppvärmningen fungerar. Annars kan det nog ta en mil.
Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]

Vilken ratt? 240

Hej på er. Har en VOLVO 245-833 GL 1993. Nu […]

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]