Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

ja har fått den och läst! var bara en länk.
dock har jag redan läst och sett det mesta. mer komplicerade videos osv. men det är alltid bra att se och läsa alla möjliga olika så får man mer begrepp om saker och ting samt fräscha upp minnet. tack!

var och besiktade den idag och fick 1.2 i co så den fungerar uppenbarligen fint på tomgång och går fint när man kör varm. dock så gick toppen någonstans på vägen hem. så lär ta toppen från -88 an som jag tog sprutet från, så blir det V kam i den iaf... har beställt packning redan. Den kokade i kylan som var för några veckor sen eftersom den frös i kylaren (bytte kylare och vatten). tror det tog knäcken på den eftersom det var andra gången den gick varm efter jag bytte toppen för mer än 2 år sedan. och nu var det väll nog tyckte den. Är iaf inget allvarligt läckage, men tillräckligt för att måsta fylla på lite vatten varje vecka, de har blivigt lite värre nu då den ryker mer och trycket i slangarna är högre. så blir byte imorgon eller helgen, med sparsamt körande i nödfall innan dess.

ni får gärna komma med förslag och funderingar så länge..
skulle den vara likadan i sitt beteende efter bytet pcj ideer är slut, så tar jag nog och skickar den över någon kant där den landar hårt och djupt så man slipper se den igen (I)

8)

EDIT: kom på att det sitter ju en givare längst bak på toppen med 2 kontakter, som är till kylarvattnet. den kanske man skulle prova byta ut?
bytte toppen igår så den läcker inte något mer. själva packningen syntes inget läckage på...

den beter sig inte alls sådär nu. har dock fått ett nytt problem. det låter som att 4ans cylinder läcker i grenrörspackningen fast det finns inget läckage. tar man ut tändkabeln till den blire tyst. ställer man om tändningen så den spikar, hörs det lite annorlunda och att det är på alla cylindrar. så kan ju inte vara det tycker jag.

stiften är original från volvo och dom ser likadana ut. har dragit stiften så de läcker inte där heller.
läcker ingen olja heller.

man känner inte med handen att det läcker avgaser någonstans..

inbillar mig att det låter lite mindre nu när man kört lite lungt ett tag och den stått i omgångar idag och ikväll.
Eller så har jag blivigt van ljudet som hörs i kupen..

Tankar och funderingar någon?

EDIT: Det läcker i en port som går till dom här ventilerna som sedan går till luftburken. konstigt att det är läckage där nu när de inte var förut. har inte stött i dom heller.. tog tills ikväll innan jag hittade det. Full gas! :)
Polestar 5

Snygg och snabb bil, men jag tror Polestar kommer […]

V70 d5 2008 lastgaller

Har precis köpt en Volvo V70 från 2008 […]

Har beställt en ställbar klocka nu. Om j[…]

Finns vissa företag som sysslar med fjäd[…]