Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
Kan gå internt i förgasaren. På äldre Opel och Ford satt det utvändigt, men då är det -70-tal. Fanns även en mekanisk modell med en arm i ett avlångt hål, så andraspjället öppnade efter 1/4 - 1/2 gas. Jag förstorade upp bilden i datorn via Verktyg (Alt +) då ser man att det sitter en slang och ett T-rör där.

Mvh
Lennart
av FrostyWindblown
Aha.. ok.. ser T-röret nu.
Superbra info och tips Lennart. Jag ska efter helgen kolla och se om jag kan få till det.
Tackar och bockar, kul och bra att få hjälp!
av zxcvbn
Hur har det gått? Har också en 200K i min Volvo 240, Och den smårycker i bland, oftast när man gasar fullt.... Väldigt irriterande, Har bytt allt i tändväg nästan, och ställt in tändning, men smårycer än och Jag lägger mina misstankar om att det är Förknasaren...

Vart hittade du Vaccumslangarna och köpa nya? Mina är lite spruckna och eltepjade.... :roll: (av tidigare ägare)
av FrostyWindblown
Låter som en bra ide att byta slangar för dig om dom är spruckna.
Hittade på biltema, finns på metervara.
Kunde du ställa in tändningen? Du har inte renix va?

Jag tror jag har hittat ett misstänkt fel, verkar som den andra porten (den som öppnas vid fullgas typ) inte riktigt vill gå igen helt, det är bara en liiiten springa men det ska inte vara någon springa alls tror jag.
Frågan är varför den itne går igen, fjädern verkar frisk. och jag hittar inte något som tar emot
av FrostyWindblown
Det kanske inte var den andra porten som strulade i alla fall.
Blir inte klok på den här förgasaren!
I morse gick den dåligt igen, väldigt ryckigt och ville dö när jag ökade gasen.
Det är som att den får alldeles för lite soppa.
Någon som vet vad det finns för inställningsmöjligheter?
Jag har hittat två skruvar att skruva på, men vet inte vad dom gör? (se bild)
Finns det några fler justeringsmöjligheter och hur justerar jag för att motorn ska få en fetare blandning (mer bensin)?
Någon som vet?

Den har antingen stått utomhus eller i ett f[…]

Värmepaket 940

Jo skulle väl använt sökmotorn, det[…]

Nu har jag bytt drivaxel och spindelled - om n&ari[…]