Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

hade en gammal citroen -94 en gång i tiden när man hade tagit körkortet. motorn hade gått 13 000 mil. jag lyckades på något vis haverera växellådan. och när vi bytte den så slog vi i ren diesel i lådan och körde på tomgång och upphissad bil genom växlarna. sen gjorde vi samma sak med motorn. körde den på tomgång i kanske 2 minuter och lyssnade nogrant på den.
det kom ut en himla massa jox å kox kan jag säga. och så lent och fint har den motorn nog aldrig gått innan. Bytte olja å filter igen sen efter 40-50 mil. den såg brun och fin ut även efter 1500 mil igen när jag bytte sista gången innan jag sålde den. än idag 8 år senare och 12tusen mil till, rullar bilen utan problem.

Skall göra detta igen nu för första gången på en 240 -87 som inte alls såg vacker ut efter den blåst toppackningen. där inne är det lager på lager med oljeklet, sot och allt annat skit man kan komma på.... aldrig sett något värre....
Xc40 bensin köpråd

Alla årsmodeller av XC40 kommer få 4G […]

Byte multirem mild hybrid B4

Vida blev ju Webbaserat 2013 så tror ingen s[…]

V 60 2020

Dåliga dämpare, standardfel. Byt dom.

Hittade denna också från en gammal tr&[…]