- fre 27 jun 2014, 23:41
kul att den funkar nu :D. med lite kallavfettning finns bra på tex biltema kommer du säkert att få bort olje resterna ta ner plasten från bilen o
skrubba bort det går det nog fortare.
kolla lite bakom kamrems kåpan så det ser fint ut där får inte vara olja på/i remmen.
kolla lite under bilen mellan motor låda hur det ser ut.
allt som gör att motorn går o jämt på tomgång höjer hc värdet på tomgång det är där de kollar det värdet.
kan ibland räcka med nya stift tänd delar så kan hc sjunka.
den fick kallna i 10 min då lär hc höjas
den kan inte ha varigt genom varm eft 6 km.
0.51 hc är väl i mina ögon inte så farligt på en gammal bil o de andra värdena var fina.
om det vart jag skulle jag bytt oljefällan till en ny.
om man tar upp oljesticka varm ska det inte komma nån rök.
man kan även släppa på locket varm på tomgång ska då sugas fast lite av vaccumet
ska helst bete sig på samma vis vid 1500 rpm ha en trasa beredd kammen stänker ju runt oljan under locket.
testa så här på min morsas 240 82 b23a satt bara kvar på tomgång ingen rök kom upp ej heller från oljestickans hål heller man får va med från början så locket inte trillar av.
enl vad jag fått lära mig ska det funka som nämt rätt eller fel?.
fan va text det vart nu igen.
Med vänlig hälsning hasse.
skrubba bort det går det nog fortare.
kolla lite bakom kamrems kåpan så det ser fint ut där får inte vara olja på/i remmen.
kolla lite under bilen mellan motor låda hur det ser ut.
allt som gör att motorn går o jämt på tomgång höjer hc värdet på tomgång det är där de kollar det värdet.
kan ibland räcka med nya stift tänd delar så kan hc sjunka.
den fick kallna i 10 min då lär hc höjas
den kan inte ha varigt genom varm eft 6 km.
0.51 hc är väl i mina ögon inte så farligt på en gammal bil o de andra värdena var fina.
om det vart jag skulle jag bytt oljefällan till en ny.
om man tar upp oljesticka varm ska det inte komma nån rök.
man kan även släppa på locket varm på tomgång ska då sugas fast lite av vaccumet
ska helst bete sig på samma vis vid 1500 rpm ha en trasa beredd kammen stänker ju runt oljan under locket.
testa så här på min morsas 240 82 b23a satt bara kvar på tomgång ingen rök kom upp ej heller från oljestickans hål heller man får va med från början så locket inte trillar av.
enl vad jag fått lära mig ska det funka som nämt rätt eller fel?.
fan va text det vart nu igen.
Med vänlig hälsning hasse.
Det är lika bra o lägga ner hela skiten.