Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Frungen
Tjeenare!

Har en Volvo 460 Se 1992. den har gått 9000 mil och är inte trimmad eller något sådant.

har ett problem med att den inte laddar, har bytt batteri utifall det skulle ha varigt dåligt men ingen skillnad, har också byt kol (laddnisregulator) när bilen är igång laddar den 11.4 vilket inte räcker, är det ny generator som gäller eller har jag missat något enkelt tror ni? är ingen höjdare på bilar och så därför vänder jag mig till er lite mer kunniga, är det enkelt att byta? så man kan byta själv?

Tackar på förhand Mvh// Frans
av rid54
Tänds laddnindslampan när du slår på tändningen? Lyser den när bilen är igång? En del system kräver hel varningslampa för att generatorn ska "komma igång".

Ibland går en eller flera dioder sönder i generator och då dör den. Det finns firmor som fixar sånt, men jag vet inte om det är billigare än en begagnad (eller en ny...). Att byta brukar väl inte vara ett "svårt jobb", men jag kan inte bilmodellen i detalj, så jag vet inte, egentligen
av Frungen
Tack för svaret rid54, Problemet löste sig. Det visade sig bara vara en kabelsko på en kabel som ska in i generatorn som hade gått sönder, bytte den och satt in kabeln sen så laddade generatorn tillräckligt

Mvh// Frans

Om man räknar med att få högre av[…]

Parkeringsbroms i serviceläge

Ni som kör V60 CC, vilken felkodsläsare […]

Köptips v90

Hej Funderar på att uppgradera till en v90, […]