Rådlös skrev:Jag förstår inte vad och hur TS skall kunna styra i sina förgasare med ett elektroniskt system som LH 2.2
Frågan var ju om det
går att montera förgasare, inte om det
går att styra förgasare. Vad det gäller förgasare och styrsystem är det inget som går att kombinera ihop. Det finns "elektroniska" förgasare, men det är något helt annat. Jag förmodar att det är typ Weber DCOE eller något sådant han menar. Sedan håller jag med dig att det är att "byta ner" sig. Som ni som läst detta forum några år så vet ni att jag var ganska "grön" på dessa insprutningssystem för några år sedan (har jobbat med andra system i min ungdom) och hade nog tänkt tanken om förgasare när det "strulade" som värst. Men jag lärde mig (tack vare ni andra gamla "rävar" här), och anser mig såpass bra på det att jag kan försöka hjälpa andra nu. Och min bil går "som en dröm" nu. (745 GLT med 16V motorn). Så en sak är säker, Det går att lära sig om man vill. Haynes och Auto Info rep.handböcker och alla ni som hjälpt mig med svar (även om jag inte alltid gjort som ni skrivit) har gjort så min bil går som den gör, så med allas hjälp ska det nog gå att få denna bil att gå riktigt också. Men det var ju inte det som var frågan, och vi vet ju inte
vad för fel det är eller ens
om det är fel på den. Sedan kanske tändsystemet inte funkar ensamt, så det kanske är det han menar med att byta styrsystem. Kanske "volvodala" kan utveckla lite mer vad ha egentligen menar
Mvh
Lennart