Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Perryd
Hej,
Har en 240 GL -91.
Skulle behöva eluppvärmda backspeglar på den.
Verkar finnas spegelglas med eluppvärming hos t.ex. Skruvat, v-parts m.fl för ca 300.
Är det svårt att montera? Vad behövs mer än glas? Finns det något förberett, så som
strömbrytare, kabel mm?

Hälsningar,
Per
?:-/
av Rådlös
Köp två sådana här: https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/in ... &toc=20096
Limma dom på baksidan av spegelglaset med t.ex epoxy på något ställe där dom inte kommer att ligga emot något annat. Använd samma strömbrytare som bakrutedefrostern. Tillsammans blir dom 50 Watt. Det är ungefär vad en strålkastarlampa drar, eller omräknat ca 4,2 Ampere. Kolla att befintlig säkring klarar det. Gör den inte det så får du sätta en separat strömbrytare och egen säkring.

Dom här strömbrytarna sägs passa i panelen med en monteringsram: http://www.seasea.se/Article.aspx?ArticleNo=71250
Användarvisningsbild
av lennarte
Jag "tappade" mitt vänstra glas i backen när jag stängde dörren en gång. Jag beställde på skruvat, men det blev ju fel, men eftersom jag har elspeglar original så är j kablarna framme, Jag tog 2 st kabelstumpar och lödde på en 10W p-ljuslampa och kopplade ihop och tejpade fast kablarna i huset. Det funkade, om inte klockrent så i alla fall bra. 15 - 20W lampa hade funkat bättre. Så blev det lite "mysbelysning" i spegelhuset på köpet. Motståndet på 25W funkar säkert kanon, men utan mysbelysning 8) Sedan körde jag igenom en biltvätt och det spegelglaset "flög ut" och gick i 1000 bitar, men då betalade tvätt firman ett nytt glas, så nu är ordningen återställd. :-)-)

Mvh
Lennart
Vad har denna för funktion?

Gissar på att den stadgar upp chassiet. Du h[…]

"Limp home mode" ?

Du har använt fel flik i läsaren. Du ska[…]

Den stora annons-tråden

Join private ladies for live chat and adult dating[…]

Dynamiska strålkastare?

Var det inte 2021 - 2023 som det fanns ett ljuspak[…]