Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rådlös
Det sitter ju en skruvanslutning i bakre ändan och det anges t.o.m i texten.

Ett tillägg: Jag ser att du bor i Dalby, som jag antar ligger utanför Lund? Det är dessvärre så här att ELFA är ingen lågprisbutik. Moms tillkommer alltid på deras katalogpriser. Och köper du mot postförskott eller liknande så blir det massor i tillägg för expeditionskostnader m.m. Så den kommer förmodligen att kosta dig över 100 kr om du inte kan skicka ett ombud till någon av deras butiker i Stockholm eller Göteborg.
Senast redigerad av 1 Rådlös, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Intimitzy
Rådlös skrev:Det sitter ju en skruvanslutning i bakre ändan och det anges t.o.m i texten.
Jo det såg jag, men jag vill helst inte klippa i sladdarna.
Användarvisningsbild
av Intimitzy
Rådlös skrev:Det sitter ju en skruvanslutning i bakre ändan och det anges t.o.m i texten.

Ett tillägg: Jag ser att du bor i Dalby, som jag antar ligger utanför Lund? Det är dessvärre så här att ELFA är ingen lågprisbutik. Moms tillkommer alltid på deras katalogpriser. Och köper du mot postförskott eller liknande så blir det massor i tillägg för expeditionskostnader m.m. Så den kommer förmodligen att kosta dig över 100 kr om du inte kan skicka ett ombud till någon av deras butiker i Stockholm eller Göteborg.
Jo såg det oxå. Därför jag fråga om den andra svarta där det var möjlighet att koppla på sladden som den är och eventuellt en jordkabel. Den skulle kosta mig att beställa (med en lampa) 50 spänn.
Användarvisningsbild
av lennarte
Köp en lampa till parkeringsljuset på äldre amerikanska och engelska bilar. Fattning Ba9s, fila bort "tapparna", löda en kabelstump i botten på lampan och tryck i den i klockan. Tillsätt ström och slå på belysningen.. :lol:

Mvh
Lennart

PS. Har gjort så på klockan jag har på jobbet. En 80mm klocka från en -75 års 244. Med grönt ljus.
Användarvisningsbild
av Intimitzy
lennarte skrev:Köp en lampa till parkeringsljuset på äldre amerikanska och engelska bilar. Fattning Ba9s, fila bort "tapparna", löda en kabelstump i botten på lampan och tryck i den i klockan. Tillsätt ström och slå på belysningen.. :lol:

Mvh
Lennart

PS. Har gjort så på klockan jag har på jobbet. En 80mm klocka från en -75 års 244. Med grönt ljus.
Hmm intressant. Ska lägga det på minnet :) tack för tipset
Reklamation hos verkstaden?

Ja, om nu den bilfirma jag brukar anlita till s&ar[…]

"Limp home mode" ?

Slutet av 2010 har jag för mig D3 kom till v5[…]

Kan rekommendera spärrblock, speciellt vid tr[…]

@kebabpizza , finns sånt i Luxemburg?