Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tvedberg1
hej har en volvo 240 med så kallad epa-el med massa fel har bytt nästan alla givare men funkar ändå inte:( men jag har en volvo 240 från 1990 med lh 2,4 så jag tänkte byta motor och hela paktet med kabel härva. är det mycket jobb en jag känner säger att kabel härvan är delad så bara koppla ur det som går till instrumenten stämer det? väldigt tacksam för hjälp
av Rådlös
Det gäller ju att alla yttre givarna är likvärdiga. Jag vet inga årskiften, men t.ex hastighetsgivaren i bakaxeln finns i minst två olika årgångar. Och Lambdasonderna sitter inte på samma ställen i dom olika systemen. Det kanske (?) innebär att Lambdasonderna är av olika typer?
Du får nog lägga ner en massa katalogarbete och kolla upp reservdelsnummer på alla delar. Om numren stämmer överens för LH 2.2 och LH 2.4 så är det nog lugnt. Du kan ju börja med Skruvat som du har som reklam här på sidan. Sedan finns http://www.volvopartswebstore.com/ Dom har inte alla delar till dina bilar, men vissa enheter finns. I vissa fall kan du få fram Volvos original reservdelsnummer från Skruvat och andra liknande sidor.

Har fått tag i en stötfångare bak[…]

Hej! Funderar på att skaffa en ny sats till […]

Nordic Plus vs Ultra

Torkarblad med integrerad spolning får du i […]

Problem med värmen på 740

Problemet löst. Verkstaden missade att juster[…]