- tor 12 maj 2011, 13:13
#528554
Har nyss köpt ny bil -- en 440 från '94 som gått knappt 18000 mil. Efter de tio första starterna behövde bensintankmätaren någon minut på sig för att "flyta upp" och visa bensinmängden i tanken. Nu är den helt död, i botten.
Innan hade jag en 740 '87. Bensinätarna på alla 740 från den tiden är idag alla trasiga, har jag lärt mig på detta forum.
Är det så att 400-modellerna från 90-talet har lika usel konstruktion på mätarna?
Är det lönt att lämna in på verkstad för reparation (?).
Jag köpte bilen för 5500.-
Innan hade jag en 740 '87. Bensinätarna på alla 740 från den tiden är idag alla trasiga, har jag lärt mig på detta forum.
Är det så att 400-modellerna från 90-talet har lika usel konstruktion på mätarna?
Är det lönt att lämna in på verkstad för reparation (?).
Jag köpte bilen för 5500.-