Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tallen
min 240 gl tar bara 0.88 blandad körning (dock eco-driving) normalt ligger den på 0.94 blandat...

men miakel C - det låter som en vettig plan! :P
av jonmad
Personligen tycker jag att 740 är mer rymlig, spec. baksätet. Samt att kupén känns mycket nyare i 740 (i stil med 940) och mer "ordentlig" i min mening. Men som sagt, det är en smaksak.
av MikaelC
Kan ju skriva hur det blev till sist - varken 740 eller 240.

Utan jag snöade in på en särling som kanske inte alla erkänner som en riktigt volvo - volvo 480 turbo som jag köpte i vintras!

Kul och annorlunda bil där ALLT är elstyrt, och lampor överallt! Har dock haft lite strul med bilen i och för sig, men egentligen inget direkt allvarligt eller dyrt (hitills). Men man kan nog inte vänta sig mer från en billig gammal bil, utan jag tar det som utbildning i att mecka. Ska bara få igenom den i besiktningen - oljeläckage och handbroms kvar att fixa.

Dock har jag blivit erbjuden en gratis 244 DL från 82, 23000 mil som stått i garage nästan hela tiden - så ytterst lite ytrost och väldigt fin i sin senapsgula lack och bruna interiör :-) Är sugen på att ta på mig bilen. Dock två saker att fixa innan ombesiktning, ska starta en ny tråd om det.

mvh Mikael
B230E K-Jetronic 740 till 240

Rent generellt, är motorn byggd för 98 […]

Det är så det ska fungera och anledning[…]

Kan inte låsa upp dragkroken

S40 2009 Låset till dragkroken kärvar. […]

Kullagret där rattaxeln går in i styr[…]