- fre 10 jul 2009, 18:18
Hej, Jag börjar ge upp. Köpte en Volvo 460-95 med brända ventiler. Dessa är nu utbytta och inslipade. Den startar alldeles utmärkt och den tycks gå bästa från kall. Sedan när jag åker ut och testar så går den bara på 3 cylindrar.
Jag testade och drog ut tändkabel en efter en och den tappar direkt. Likaså spridarna. Jag får inga felkoder.
Kan det bero på kamremmen? Men den har jag kollat och det är testat en kugg fram och en bak och i nuvarande läge tycks den gå bäst. Provde med startgas runt insprutningen för att se om det var något läckage men ingen skilland. Testade även kompressionen och den ligger på 10-12 kg villken torde duga.
Mycket tacksam för smarta kommentarer./Lars
Jag testade och drog ut tändkabel en efter en och den tappar direkt. Likaså spridarna. Jag får inga felkoder.
Kan det bero på kamremmen? Men den har jag kollat och det är testat en kugg fram och en bak och i nuvarande läge tycks den gå bäst. Provde med startgas runt insprutningen för att se om det var något läckage men ingen skilland. Testade även kompressionen och den ligger på 10-12 kg villken torde duga.
Mycket tacksam för smarta kommentarer./Lars
Senast redigerad av 1 jeep, redigerad totalt 0 gånger.
- By S6024t