- fre 21 dec 2007, 01:42
Hej Jag är helt "ny" på det här forumet...
Det verkar finnas en del kunnigt folk här så jag passar på att slänga ut en fråga..
På min 244GLT -88 så uppstår det ett "smattrande" ljud när man gasar, den är dock helt tyst på tomgång därför antar jag att det är grenrörspackningen som är paj.
Ljudet kommer från det bakre utblåset närmast torpedväggen. Vilken cyl.det nu kan vara..
Tänkte försöka mig på att byta packningen där när vädret tillåter..
Jag har dock upptäckt att bultarna och även muttrarna som håller grenröret mot motorn är jäkligt rostiga (man ser inte en gnutta av gängorna som var där en gång).
Är det över huvud taget möjligt att få bort dom utan att dom går av?
Kan man få dom att lossna från blocket istället för att muttern ska bort från pinnbulten??
Någon som har haft problem vid liknande jobb?
Vad för problem kan jag räkna med att få??
Vad kan det kosta att lämna in på verkstad?
Lika så kamremsbyte vad kostar ett sånt på verkstan?
Det verkar finnas en del kunnigt folk här så jag passar på att slänga ut en fråga..
På min 244GLT -88 så uppstår det ett "smattrande" ljud när man gasar, den är dock helt tyst på tomgång därför antar jag att det är grenrörspackningen som är paj.
Ljudet kommer från det bakre utblåset närmast torpedväggen. Vilken cyl.det nu kan vara..
Tänkte försöka mig på att byta packningen där när vädret tillåter..
Jag har dock upptäckt att bultarna och även muttrarna som håller grenröret mot motorn är jäkligt rostiga (man ser inte en gnutta av gängorna som var där en gång).
Är det över huvud taget möjligt att få bort dom utan att dom går av?
Kan man få dom att lossna från blocket istället för att muttern ska bort från pinnbulten??
Någon som har haft problem vid liknande jobb?
Vad för problem kan jag räkna med att få??
Vad kan det kosta att lämna in på verkstad?
Lika så kamremsbyte vad kostar ett sånt på verkstan?
Kör:
XC60 D3 R-Design -2017
Skoda Yeti 2,0 tdi 2017
Dock inte samtidigt! :)
XC60 D3 R-Design -2017
Skoda Yeti 2,0 tdi 2017
Dock inte samtidigt! :)