av Rödsorken - fre 14 jun 2024, 17:08
- fre 14 jun 2024, 17:08
#1581301
Baklucka 245:a -93. Fipplade med kablarna i taket eftersom defrostern aldrig funkat. Under fipplandet gick också höga bromslampan på lunch. (Jag t o m ser en avsliten kabel i gångjärnet.) I samma gångjärn går vit/grå kabel till skyltbelysning. Den är dock ff OK. Kopplade ur alla för vidare undersökning. I morse hördes inte det trygga murret från pumpen (huvudpumpen är det väl som hörs?) när jag vred nyckeln och "Sorken" ville mycket riktigt inte starta. Tog bussen.
Vad gör man när något krånglar efter det att man pillat med något annat? Jo, man återställer för att se vad som händer. Jag gjorde det nu när jag kom hem - och nu murrar pumpen. Allt är frid och fröjd.
Mitt vänstra gångjärn har gnagt sönder kablaget och allt ska bytas. Det ska göras med ca 20 000 mils intervall på en 245:a. Men jag planerade att först dra lite provisoriskt för det som besiktningen/polisen kräver. Nu har jag dock fått ett "tilläggstrassel" med att bilen inte fungerar utan kopplingarna. Det ser ut som om någon gjort något där: Gul går till defrosttrådarna enligt schemat, den grenar på min in i luckan till gul OCH en gul-svart, dvs tvåfärgad. Grå eller gråvit är till skylten, som sagt. Nr 3 är en brun-svart som går till blå (!). Den senare till bromslampan, kanske? Men i den (lamphuset) sitter en blå-svart samt en svart. Det blir bara värre. Mest fånigt att försöka beskriva eldragningarna, men ifall någon har en gissning på hur 17 elen i luckan påverkar soppapumparna vore det kul att höra!
Höger gångjärn är lite stabilare och där går blå och gul som är till låset resp en grön till torkarmotorn. Där finns också en gul-svart som jag inte alls vet vad det är - parkeringsläget för torkaren eller någon extra jord?
Eftersom många har startproblem som ofta är elproblem som ofta är jordproblem som ofta spökar med bränsleförsörjningen ville jag ta upp saken.
Vad gör man när något krånglar efter det att man pillat med något annat? Jo, man återställer för att se vad som händer. Jag gjorde det nu när jag kom hem - och nu murrar pumpen. Allt är frid och fröjd.
Mitt vänstra gångjärn har gnagt sönder kablaget och allt ska bytas. Det ska göras med ca 20 000 mils intervall på en 245:a. Men jag planerade att först dra lite provisoriskt för det som besiktningen/polisen kräver. Nu har jag dock fått ett "tilläggstrassel" med att bilen inte fungerar utan kopplingarna. Det ser ut som om någon gjort något där: Gul går till defrosttrådarna enligt schemat, den grenar på min in i luckan till gul OCH en gul-svart, dvs tvåfärgad. Grå eller gråvit är till skylten, som sagt. Nr 3 är en brun-svart som går till blå (!). Den senare till bromslampan, kanske? Men i den (lamphuset) sitter en blå-svart samt en svart. Det blir bara värre. Mest fånigt att försöka beskriva eldragningarna, men ifall någon har en gissning på hur 17 elen i luckan påverkar soppapumparna vore det kul att höra!
Höger gångjärn är lite stabilare och där går blå och gul som är till låset resp en grön till torkarmotorn. Där finns också en gul-svart som jag inte alls vet vad det är - parkeringsläget för torkaren eller någon extra jord?
Eftersom många har startproblem som ofta är elproblem som ofta är jordproblem som ofta spökar med bränsleförsörjningen ville jag ta upp saken.
2451993 B230F/M47
- By Haren2