Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KalleH
Så var det på min Golf MY10 i alla fall. Funkade klockrent, alltid bra och skarp bild! :D
Användarvisningsbild
av ornet
Då har VW den perfekta lösningen. Helt skyddad kamera. Kunde inte vara så svårt för tekniker att förstå. Man har ju linsskydd på vanliga kameran av en anledning.
Som det är nu är backkameran ett värdelöst tillbehör och ju mer jag tänker på det desto mer irriterad blir jag på Volvo.
Det är ju inte utan att man faktiskt behöver en kamera med tanke på den begränsade bakåtsikten som fås på bekostnad av designen.
Designen som också orsakar nedsmutsningen.
av greken
Intressant tråd om smutsig barkdel. Något jag funderade på innan jag beställde min V40. Måste säga att av samtliga bilar jag haft som varit av "nyare" snitt har haft samma problem i varierande grad :( . Undantagen C5 (sedan). Tur att jag inte beställde med bakkamera :)
Senast redigerad av 1 greken, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Ante2
Nej spoliern gör ingen skillnad alls men upplever att förbrukningen blir lägre när jag fick dit designspoliern.
av MrNorth
ornet skrev:Då har VW den perfekta lösningen. Helt skyddad kamera. Kunde inte vara så svårt för tekniker att förstå. Man har ju linsskydd på vanliga kameran av en anledning.
Som det är nu är backkameran ett värdelöst tillbehör och ju mer jag tänker på det desto mer irriterad blir jag på Volvo.
Det är ju inte utan att man faktiskt behöver en kamera med tanke på den begränsade bakåtsikten som fås på bekostnad av designen.
Designen som också orsakar nedsmutsningen.
Det är nog sådana detaljer som skiljer "riktig premium" från "nästan premium"... :)

/S
Användarvisningsbild
av tedsvensson
greken skrev:Intressant tråd om smutsig barkdel. Något jag funderade på innan jag beställde min V40. Måste säga att av samtliga bilar jag haft som varit av "nyare" snitt har haft samma problem i varierande grad :( . Undantagen C5 (sedan). Tur att jag inte beställde med bakkamera :)

Skulle inte kunna hantera min V40 utan backkameran, man ser banne mig inte mycket bakåt alls. Mindre bakruta får man leta efter.
Men dessvärre blir den igensatt mycket snabbt, precis som andra skrivit i forumet. Och det är ju mindre bra...
Jag håller med om att den blir snabbt smutsig på bakparitet också, men jag tycker inte att den blir smutsigare än andra bilar jag haft, senast Golf -11 som också snabbt blev jättesmutsig där bak.
Användarvisningsbild
av 2013xc70
På min xc 70 har jeg camera både foran og bak, selv foran holder det seg forbløffende rent. Har en dusjekanne med spylevæske i bagasjerommet og gir de vask når det trengs.
Användarvisningsbild
av SoKn
kidu skrev:Kanskje det bedres om en monterar annen diffuser:

http://accessories.volvocars.com/Access ... VCC-461266
Jag hoppas på det. Men är dock lite tveksam.

Det står ju på volvocars:
Förbättrar bilens redan goda köregenskaper och bidrar till ett optimerat luftmotstånd tack vare ett mer effektivt luftflöde bakom bilen
av McDonald
Håller med TS, maken till smutsamlare har jag aldrig varit med om.
Ju mer man spolar på rutan bak så bli bakdelen skitigare också då spolarvattnet ska rinna av.
Till råga på allt så klarar inte automat-tvätten (rätt ny också) av och tvätta rent den riktigt heller.
Bilens lutande form bak gör att borstarna missar något.

Du kan inte återanvända batteriet tex i[…]

Trasig Renault Scenic

Ventiltätningar och ventiler på plats. […]

Hejsan. Jag har nog samma problem. Får sign[…]

Hej! Kul att det gick bra. Hur var det med kabla[…]