Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V60T3
Hej,

Nu är rattvärme tillbaka enl. bygg din bil. När jag beställde min V60 var det uppvärmda spolarmunstycken som gällde då det har varit ngt knas med ratten från volvos sida.

Min bil skall byggas prel. v43, kommer jag få ratten eller spolarmunstyckerna, det är frågan?

Mvh
av tshirt
Beställde själv en XC60 förra veckan, då nämnde de att man i klimatpaketet kunde välja mellan rattvärme eller uppvärmda spolar munstycken.
// T-Shirt
av PFA
tshirt skrev:Beställde själv en XC60 förra veckan, då nämnde de att man i klimatpaketet kunde välja mellan rattvärme eller uppvärmda spolar munstycken.
// T-Shirt
I min offert från förra veckan på XC60 D4 VEA med bl a Klimatpaket så ingår eluppvärmda spolarmunstycken. Fick inte någon information om valmöjlighet. Hade ju hellre velat ha uppvärmd ratt. Känns inte det mer användbart?

Edit: På Bygg din Volvo ingår eluppvärmd ratt i Klimatpaketet för XC60. Märkligt, att man då får eluppvärmda spolarmunstycken i offerten. Minns någon hur det var innan Bygg din Volvo uppdaterades med VEA förra veckan?
av V60T3
tshirt skrev:Beställde själv en XC60 förra veckan, då nämnde de att man i klimatpaketet kunde välja mellan rattvärme eller uppvärmda spolar munstycken.
// T-Shirt
Okej, då stämmer inte bygg din bil.. där finns nu bara rattvärme i klimatpaketet
PFA skrev:
// T-Shirt

I min offert från förra veckan på XC60 D4 VEA med bl a Klimatpaket så ingår eluppvärmda spolarmunstycken. Fick inte någon information om valmöjlighet. Hade ju hellre velat ha uppvärmd ratt. Känns inte det mer användbart?

Edit: På Bygg din Volvo ingår eluppvärmd ratt i Klimatpaketet för XC60. Märkligt, att man då får eluppvärmda spolarmunstycken i offerten. Minns någon hur det var innan Bygg din Volvo uppdaterades med VEA förra veckan?
Det är samma för V60.. Sist jag kollade bygg din bil, tror det var förra veckan eller möjligen veckan innan så var det spolarmunstycken endast, nu är det endast rattvärme i klimatpaketet. Det står nu oxå att luftkvalitétsystem ingår i kinetic vilket det inte var innan förra veckan då det var tillval på alla utrustningsnivåer på MY14, tidigare MY tror jag det ingick.. - undrar om vi får det då tro?. Kanske är fler saker som ändrats iom. uppdateringen. När det gäller Ipad-appen så är inte den uppdaterad alls med VEA eller det andra..

Mvh
av PFA
V60T3 skrev:
// T-Shirt
Okej, då stämmer inte bygg din bil.. där finns nu bara rattvärme i klimatpaketet
PFA skrev:
// T-Shirt

Det är samma för V60.. Sist jag kollade bygg din bil, tror det var förra veckan eller möjligen veckan innan så var det spolarmunstycken endast, nu är det endast rattvärme i klimatpaketet. Det står nu oxå att luftkvalitétsystem ingår i kinetic vilket det inte var innan förra veckan då det var tillval på alla utrustningsnivåer på MY14, tidigare MY tror jag det ingick.. - undrar om vi får det då tro?. Kanske är fler saker som ändrats iom. uppdateringen. När det gäller Ipad-appen så är inte den uppdaterad alls med VEA eller det andra..

Mvh

Känns lite olustigt som konsument att inte veta vad man får när det svänger från ena veckan till den andra. Antar att kostnaderna och försäljningspriserna för de olika tillvalen inte är samma heller, men som konsument är det ett och samma pris på paketet oavsett vad som för stunden råkar ingå.

Att Ipad-appen inte är uppdaterad är dåligt.
av PFA
Trots att offerten innehöll eluppvärmda spolarmunstycken så kommer jag att få eluppvärmd ratt i Klimatpaketet. Duktig ÅF :)

Anledningen till strulet är att eluppvärmda ratten varit borttagen en tid då underleverantören inte kunde leverera fullt ut. Detta sägs nu vara åtgärdat.
av V60T3
PFA skrev:Trots att offerten innehöll eluppvärmda spolarmunstycken så kommer jag att få eluppvärmd ratt i Klimatpaketet. Duktig ÅF :)

Anledningen till strulet är att eluppvärmda ratten varit borttagen en tid då underleverantören inte kunde leverera fullt ut. Detta sägs nu vara åtgärdat.

What! -. men då bad du ÅF att ändra specad bil till rattvärme? eller fick du det "per automatik"??

Jag han aldrig påtala detta till ÅF innan sista datum, nu är den på steg 8 på min bil, dvs på väg till ÅF - så det skall isf. bli spännande att se om det blev munstyckena..

Mvh
av PFA
V60T3 skrev:
PFA skrev:Trots att offerten innehöll eluppvärmda spolarmunstycken så kommer jag att få eluppvärmd ratt i Klimatpaketet. Duktig ÅF :)

What! -. men då bad du ÅF att ändra specad bil till rattvärme? eller fick du det "per automatik"??

Jag han aldrig påtala detta till ÅF innan sista datum, nu är den på steg 8 på min bil, dvs på väg till ÅF - så det skall isf. bli spännande att se om det blev munstyckena..

Mvh
Ja, offerten fick jag förra veckan och eftersom det tagit ett par veckor för den att snurra runt på mitt företag för att få den påskriven så har beställningen från leasingbolaget till ÅF dröjt. Den är nu påskriven och beställningen lär ske inom kort. Jag påpekade för ÅF under den här veckan hur märkligt det hela var och bad honom att se till att det blev rattvärme istället trots att det stod annorlunda på offerten. Fick idag besked om att hade fixat det, utan att offerten behövde göras om. Om detta gick att ändra för att Klimatpaketet numera inkluderar just eluppvärmd ratt eller på grund av att ordern från ÅF till Volvo PV inte gått iväg (har en specialdeal, se http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 70&t=97100 , s. 13 på appen el. 17 på webben) kan jag inte svara på. Om det sedan verkligen blir så här vet jag i januari :)

Kolla med din ÅF! Kanske kan du ändra det eller är det så att Klimatpaketet inkluderar rattvärme numera vare sig du vill eller ej. Kan ju möjligen vara så att det skiljer mellan modeller. Jag har beställt en XC60.

I dag fungerade det någon timme för att[…]

Stötdämpare bak

Om du meckar dit något som är lite anno[…]

I dag fungerade det någon timme för att[…]

Martins S90-98

Då har bilen fått vandra vidare, jag h[…]