Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Macpeon
Har beställt en V60 och tycker VOC verkar vara en kanongrej, men jag har nästan bara hört negativa saker om den. :shock: Finns det även ni som aldrig haft problem? Betygsätt gärna. :)
Användarvisningsbild
av AndersN
Tycker det är suveränt bra. Det enda på önskelistan är snabbare kommunikation
med bilen från GPRS till 3G/HDSPA men annars funkar klockrent och supersmidigt.
av LOTEZ
Har den inte själv men fått indik på att det finns 2 stora brister

* RAMavtal med Telenor = kass täckning
* Såvida bilen inte har oljebrännare - vad ska man ha den till då? (om man inte betalar 18000 för bensinvärmare) ?
av danli
Det som jag retar mig på är att kommunikationen är lite seg och det verkar inte som kommunikationen är snål mellan VOC App och Volvo's central. (Har man själv GPRS endast så är den princip omöjlig att använda)

Priset för VOC ansåg jag inte så dyrt vid köpet då tidur till diselvärmaren ingick i priset.
Det som är osäkert är vad kommer VOC kosta i månaden efter de 2år som ingår!?
En del handlare har uppgett att priset har/kommer gå upp sedan VOC lanserades. Ca 60->150kr, Någon som vet mer??? (Volvos nya kassako?)

Personligen tycker jag VOC är bra, och ger även en extra trygghet för mig som kör oftast ensam och mellanåt lite längre resor.
Men om den är värt ca 150kr i månaden efter 2 år? Nja, det tycker jag väl inte.

(Jag hade nog hellre tagit de tidigare priset har nöjd mig med SMS start av värmaren)
LOTEZ skrev:* Såvida bilen inte har oljebrännare - vad ska man ha den till då? (om man inte betalar 18000 för bensinvärmare) ?

Jag betalade 13000kr för värmaren till min V60 T6. :wink:

Ang VOC så är jag väldigt nöjd! Det jag saknar är fler funktioner, som jag vet dyker upp senare. Jag fick en förfrågan om att vara med och testa ut nya funktioner, vilket jag tackade ja till. Men inte hört något mer om det....
av xoxo
XC90_Executive skrev:

Ang VOC så är jag väldigt nöjd! Det jag saknar är fler funktioner, som jag vet dyker upp senare. Jag fick en förfrågan om att vara med och testa ut nya funktioner, vilket jag tackade ja till. Men inte hört något mer om det....
Inte jag heller.
Få fart på styrservon

Får prova imorgon, stämmer det så[…]

Jag skulle ta bort minus på batteriet innan

Hjälp med Vida

Hej, Har en kod ( motorstyrning service erfordras[…]

Det var läckage i den gamla styrväxeln p[…]