- sön 18 dec 2011, 11:35
Jag har en XC60 -09 Summum med elinfällbara backspeglar. Nu är det så att vänster backspegel vid upplåsning av bilen "går förbi" sitt läge och fortsätter så långt fram det går. Jag har försökt allt. Brutit den till sitt riktiga läge, låst och låst upp igen säker 20 gånger - ingen bättring. När man bryter den till sitt riktiga läge, så sitter den inte fast i någonting, utan är "slapp" och fäller sig bakåt av fartvinden när man åker.
Sedan såg jag även att det ligger 3 cm. vatten i blinkersglaset i samma backspegel. Kanske ett samband - jag tänker kortslutning för någon slags lägesgivare inne i backspegeln. Blinkersen fungerar dock som den ska.
Vad göra? Kan man åberopa skadegörelse och få försäkringsbolaget att stå för reparationen? Jag har MER-försäkring, så skadegörelse är självriskfritt...
Sedan såg jag även att det ligger 3 cm. vatten i blinkersglaset i samma backspegel. Kanske ett samband - jag tänker kortslutning för någon slags lägesgivare inne i backspegeln. Blinkersen fungerar dock som den ska.
Vad göra? Kan man åberopa skadegörelse och få försäkringsbolaget att stå för reparationen? Jag har MER-försäkring, så skadegörelse är självriskfritt...