Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av otown
Johantd04 skrev:Har valt svart men funderar på om inte vitt är snyggare trots allt. Hur känner ni andra? Vilken av dom två färgerna tycker ni kläer V60 bäst?

Tycker silver är snyggt på V60 :P
R-design - Passion red och Ice white =så ice white om det är R-design du har valt.
Summum - Ember black och Ice white = svårare val. Ember om du inte har valt till exteriör-styling-paketet och ice white annars.
av Johantd04
XC90_Executive skrev:R-design - Passion red och Ice white =så ice white om det är R-design du har valt.
Summum - Ember black och Ice white = svårare val. Ember om du inte har valt till exteriör-styling-paketet och ice white annars.
Det är summum jag beställt. Har valt till skidplate baktill med ändrör.
Användarvisningsbild
av lovlka
XC90_Executive skrev:R-design - Passion red och Ice white =så ice white om det är R-design du har valt.
Skriver du så bara för att du vet att jag beställt svart med styling kit?! ;)
Jag tror nog jag tycker precis tvärtom... Försvinner inte aludetaljerna i det vita?
Användarvisningsbild
av XC60D3
Johantd04 skrev:
Det är summum jag beställt. Har valt till skidplate baktill med ändrör.

Svart är snyggt på V60, men lägg till skidplate fram och ev tröskeldekor, så blir bilen grymt snygg. Synd att man inte kan få aluminium på speglarna. Lite konstigt, då detta kan väljas till i princip alla andra volvo-modeller.
Annars gillar jag koppar också. Den hade jag velat se på XC60 :) Så därför mecka jag lite i Photoshop :)

Bild
Tycker ember svart metallic är snyggast på v60 om man bara väljer mellan svart och vit :wink:
av emberblack
Det är alltid svårt att svara på vilken färg som är snyggast då allt utgår ifrån tycke och smak. Själv har jag valt ember black (såklart :wink: ) till min v60 d3 summum, inget exteriörpaket men kromat rör. Sen måste jag nog säga att denna bil klär väldigt fint i vitt också. Vibrant copper är rätt snygg men efter ett halvår så tror jag man frågar sig varför man inte valde en lite vanligare färg. Förmodligen blir den också betydligt mer svårsåld än en svart, vit eller röd bil om sådär 3-4 år.

Nu är det bara att luta sig tillbaka och försöka att bärga sig till på fredag då det är leverans!
Oljespec.

Tack för detta, men har inte tillgång t[…]

Lagning av mindre lackskador

Lackstift funkar hyfsat på riktigt små[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Har sökt info om vilket bränsle man ska […]

Är den xenonkonverterad med kina-dynga? Det[…]