Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av snubert
Hörde att kampanjen är inne på sista versen. Sista dag att beställa är på fredag enligt handlaren.

Läge att ta beslut i rappet alltså för den som funderar på T3.

Tycker själv det är riktigt klurigt att välja. Egentligen vill jag ha en D3 mest pga av motorkaraktären, jag kan inte räkna hem det ekonomiskt. Å andra sidan blev jag grymt imponerad av T3 när jag provade den, bättre drag än förväntat och dessutom bra pris nu med kampanjen. Sen är det ju det där med att rulla runt med en Ford-motor... Förhoppningsvis hör det till historien när man kunde identifiera en Ford bara genom att följa lukten av bränd olja.

Surt även att det inte går att få automatlåda till T3:n. Svåra val. :???:
av Petzzon
Hade samma svåra ångest men efter att ha haft en T3a några veckor kan jag lugna dig den är över förväntan vad gäller motor samt förbrukning.
Jag som nästan är född inne på motorfabriken i Skövde hade riktig ångest innan jag beställde denna bil. O visst faan hade en 2,5FT motor i denna vart grym ur prestanda synpunkt men desto sämre sett till förbrukning....
av grålle1
Även jag hade samma beslutsvånda och hade ursprungligen planerat köpa en D3, men jag tyckte inte heller att jag kunde räkna hem prisskillnaden. Så efter att ha provat var även jag övertygad om att T3 är riktigt trevlig att köra, men det tog tre provkörningar att komma över tanken på att det är en 1,6liters fordmotor! Mycket bil för rimlig peng blev avgörandet för mig.

Sen vet man ju aldrig hur nästa kampanj ser ut eller näst-nästa o.s.v..... men då kan man ju vänta hur länge som helst.
av Lövet
Då bilar nästan aldrig blir dyrare senare i sin livscykel så har jag svårt att se att Volvo ska börja försöka köra utan någon form av paketerbjudande framöver. Sedan exakt hur det blir utformat kan man ju aldrig veta.
av perhall
Exakt. Alla bilmärken är under press. Går det bra som för VW så vill de sälja mer och rabatterar. Går det dåligt måste de också sälja mer. BIlar är mindre populära senare i produktlivscykeln. Det kommer fler kampanjer, var så säkra! XC60 har ju inte rabatterats mer än normal rabatt hittills men det kommer.../PH
av grålle1
Nej, den har funnits ett tag...
D3 med Momentum och metallic för 307900kr (jämfört med T3 Momentum och 17" för 259900kr) bara att räkna på vad som passar just din kalkyl och smak :D
av snubert
Jag har faktiskt inte läst något inlägg eller artikel som sågar T3:an men jag kan ju ha missat något förstås. En del av dilemmat beror på att jag funderar på att ta bilen som sk personalbil. Prisskillnaden syns inte lika mycket då, varför jag fortfarande velar lite. Företaget har ramavtal med bilhandlaren så rabatten blir rätt bra på D3. På T3 däremot blir priset ungefär detsamma som jag lyckats tjata mig till själv hos en annan handlare, runt 7%. Lite märkligt, jag har fått för mig att det är Volvo centralt som står bakom kampanjen, ramavtalet borde gälla fullt ut även på T3. Kanske någon som är mer insatt än jag vet mer? I mitt fall skiljer det ca 30000:- mellan en D3 automat och en T3. Månadskostnaden skiljer ca 800:-.

Jag gillar verkligen diesel, jag gillar dessutom automatlåda. Det är faktorer som också påverkar. Ibland är det dock rätt kul att "röra om i bensinen" så T3:an är helt klart det smarta valet.

När man dessutom läser era positiva intryck av T3:an blir valet lite enklare. Just bränsleförbrukningen är såklart oerhört individuell, men kommer man under 0,7 liter milen med T3:an är det egentligen fantastiskt bra och det verkar ju inte helt omöjligt, iaf sommartid. D3 med aut lär inte hamna mycket lägre.

Någon dag till att fundera... :wink:
av Lövet
Ramavtal gäller inte på kampanjen. Ska du välja en personalbil så utnyttjar du fördelarna med detta bättre på D3 än T3. Om prisskillnaden stannar vid 800kr i månaden skulle åtminstone inte jag tveka.
Användarvisningsbild
av Guligan
Bilia har dessutom "smygsänkt" V60 T3 Momentum med ytterligare 10 Tkr. Nu 249.900 kr
Står inget om slutdatum på deras websida, men för Volvoanställda så är sista dag med specialpriset på fredag som tidigare nämndes.
Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för V[…]

I dotterns fall följde det inte med nå[…]

Kan ju vara så att affärsmodellen mot K[…]

Låter som det är dags att "palla u[…]