Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mojja
Som topic lyder när kommer det en faceliftad xc60?

Vill inte beställa en xc60 till veckan om det kommer en facelift till hösten för då står man med en "gammal" bil som automatiskt tappar 40k i värde?

Vänligen Mojja
av mojja
När kom dom första xc60 bilarna? Hösten 08a ??

Volvo brukar väl köra 8 års intervaller av sina modeller och en facelift efter 4 år?

Vänligen Mojja
Är man så rädd för att det skall komma en ny kromlist på en bil som kom för ca 2år sedan, då är det nog bättre att köpa ett årskort på lokaltrafiken. :???:
av mojja
Steff 99 skrev:Är man så rädd för att det skall komma en ny kromlist på en bil som kom för ca 2år sedan, då är det nog bättre att köpa ett årskort på lokaltrafiken. :???:
Rädd o rädd? Brukar bli en hel del uppdateringar vid en facelift både interiört och exteriört.
Åker ju hellre en faceliftad bil än en innan facelift.

Bilen blir attraktivare och mer lättsåld efter 3 år då det är dags att göra sig av med den. Men du kanske inte tänkte så långt när du beställde din.

Vänligen Mojja
Sensus-systemet (som man får om man beställer nu) tror jag höjer andrahandsvärdet rätt mycket jämfört med den jag har nu (med "keps" på instrumentpanelen). Kommer nog inte hända så mycket på utsidan på ett tag. Möjligt vis någon list eller liknande bara. Nästa år kanske det händer lite.
Nej, det gjorde jag inte i september då var det ganskla långt till MY12
Hade inte räknat med nära ett halvårs leveranstid, o Volvo brukar inte facelifta efter två år.
men någon gång skall väl vara den första kanske.
av mojja
Steff 99 skrev:Nej, det gjorde jag inte i september då var det ganskla långt till MY12
Hade inte räknat med nära ett halvårs leveranstid, o Volvo brukar inte facelifta efter två år.
men någon gång skall väl vara den första kanske.
Därför jag undrade när dom första xc60n rullade ur fabrik. Om det var hösten 2008 så kan man ju räkna med att kunna beställa faceliftade modellen hösten 2011 eller tidig vår 2012.

Detta med modell år är ju en cirkus då my 2012 börjar tillverkas i aug i vissa fall och kan beställas reden efter midsommar.

Vänligen Mojja
Om inte annat så är det dags för Volvo Ocean Race till hösten och misstänker med stor sannolikhet att XC60 lär dyka upp i ett Volvo Ocean Race-utförande.
Kan bli en rätt tuff bil XC60'n i detta utförande

Ska du bara ha den i ett par år ta vilken Go[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Varför inte en XPENG G6 Performance? Extra a[…]

Köpråd V60 Recarge

Jag köpte mig en V60 2021 för ca 2 m&ari[…]

Visa din semesterbil(d)

@fjohan82 , Låter förträffligt […]