Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av metal
Tänkte bara fråga om det är någon som kan rekommendera något företag som erbjuder en sänkningssats till nya S60 T6 AWD MY-11, med andra ord kortare fjädrar helt enkelt. ? Jag vet att SAM Bilmode säljer HEICOs fjädrar som sänker ungefär 30mm. Är det någon som har erfarenhet av SAM, om de "kan sina grejer" om man säger så?

Företaget bör väl helst ligga i Trollhätteområdet, men Göteborg är ju inga problem att åka till så sett. :wink:

Har ni några andra förslag så är jag idel öra. :)
Användarvisningsbild
av PalmE
Visst, i R-design ingår lågt sportchassi. Men min är ganska hög ändå, hade velat sänka den mer men hoppar över det pga. problemen jag hade på min förra V50 där sänkfjädrarna gick av! De va av märket H&R så dom skulle jag inte rekommendera om du ska sänka den.
Användarvisningsbild
av metal
Är den beställd? Annars är sänker R-Design-paketet bilen med 1,5 cm och styvar till chassi och fjädring med besked!
Om du menar om bilen är beställd så är det så att jag redan äger den sen drygt 1,5 månader tillbaka. :P
Användarvisningsbild
av metal
Heico säljs med fulla Volvogarantier i t.ex Tyskland. Så kvalitetsmässigt tror jag att det blir svårt att slå det faktiskt.
Precis också min tanke. Frågan är om man kan låta Volvo göra jobbet med att byta fjädrarna och på så vis få bibehålla garantin på bilen? Fast om elmotorn till den elmanövrerade förarstolen går sönder så kan de ju knappast hävda att det är bytet av fjädrarna som är orsaken till det. :P
Användarvisningsbild
av ThomasT
XC90_Executive skrev:Heico säljs med fulla Volvogarantier i t.ex Tyskland. Så kvalitetsmässigt tror jag att det blir svårt att slå det faktiskt.
Det är inga större skillnader kvalitetsmässigt mellan de stora fjädertillverkarna(jag vet inte vem som Heico köper av, det står dock Eibach på deras tävlingsbilar).

.
App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Du må gå til Volvo är så f&[…]

Beställt nya sommardäck, får bli[…]

Byta Batteri V oc vilka funkar

Hur blev det? Funkade det?

Brainys V60

Har samma problem, behöver pysslas om vart 5:[…]