Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Boromir2k
Äntligen! Då var den hämtad! Idag!
Har än bara kört 8 mil så jag har bara denna uppfattning -Brutal och Vill ha på sommardäcken nu.

Reflektioner är:

- Eftersom det är R-design så är chassit och styrning mer distinkt och styvare än de testbilar jag provat. Och jag älskar det! Bra respons i ratten! :-)-)
- Den går tyst!
- Jag får enkelt ihop den med min iPhone 4 (dock med ord.programvaran i telen. Efter uppgradering så har det varit problem, enligt Volvo.) Inkommande samtal syns perfekt i display, spotify och mp3 fungerar perfekt genom blåtanden.
- Underbart sköna säten för mig. Kanske saknar jag benstöd man kan dra ut...men det återstår att se.
- En aning dålig svängradie tycker jag. Men det är en petitess :)
- Inte lika rapp i nedväxlingen (powershift) som VW DSG, som jag provat. Men ändå grymt bra och omärkbara växlingar.

Fråga ärna så ska jag svara och testa vartefter.
Bilder finns i mitt bildarkiv.

Happy driving! :-)-)
Användarvisningsbild
av Gurra82
Bara till att gratulera :D :-)-)
av jejje
super grattis.. riktigt najs..
får man låna?^_^
min S60 D5 Summon kommer 23:e Jan.. så lånar den gärna fram tills dess........

vad för problem är det med iphone4 och senaste firmware? fungerar det inte alls?
Användarvisningsbild
av PalmE
jejje skrev:super grattis.. riktigt najs..
får man låna?^_^
min S60 D5 Summon kommer 23:e Jan.. så lånar den gärna fram tills dess........

vad för problem är det med iphone4 och senaste firmware? fungerar det inte alls?
Jag har iPhone 4 med IOS 4.2.1 och det fungerar perfekt i min V60 med High Performance paketet. :-)-)
av menbj0
-Boromir, vad säger du om motorn då? Har du kört 2.0T och kan jämföra?

Jag ska beställa min R-design inom ett halvår - det ska blir grymt skoj! Dock tänkte jag nöja mig med en T3.

/Björn
av oskobe
menbj0 skrev:-Boromir, vad säger du om motorn då? Har du kört 2.0T och kan jämföra?

Jag ska beställa min R-design inom ett halvår - det ska blir grymt skoj! Dock tänkte jag nöja mig med en T3.

/Björn
Jag har provat både 2,0T aut och min nya T5 aut igår! Otrolig skillnad på motorerna. 2,0T kändes slö det gör inte T5. D5 aut känns som en "dunderklump" med mycket sämre automat än powershiften. Dessutom ogillar jag de klumpiga växlingarna hos den vanliga automaten, särskilt i sportläge. Mycket nöjd med köpet trots att jag inte provat T5 innan köp.

/Oskar
Användarvisningsbild
av Boromir2k
oskobe skrev:
menbj0 skrev:-Boromir, vad säger du om motorn då? Har du kört 2.0T och kan jämföra?

/Björn
Jag har provat både 2,0T aut och min nya T5 aut igår! Otrolig skillnad på motorerna. 2,0T kändes slö det gör inte T5. D5 aut känns som en "dunderklump" med mycket sämre automat än powershiften. Dessutom ogillar jag de klumpiga växlingarna hos den vanliga automaten, särskilt i sportläge. Mycket nöjd med köpet trots att jag inte provat T5 innan köp.

/Oskar
Håller med. D5 automat var inte lika pigg som T5 powershift -och då har även powershift lite att hämta innan det har DSG-kvalité. T5 har bättre drag på lägre varve än 2,0 T ansåg jag också. Men jag tror enD5 eller 2.0 T R-design kan bli grymt roliga att köra ändå! :)

/Jonas(Boromir)
App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Du må gå til Volvo är så f&[…]

Beställt nya sommardäck, får bli[…]

Byta Batteri V oc vilka funkar

Hur blev det? Funkade det?

Brainys V60

Har samma problem, behöver pysslas om vart 5:[…]