- tis 28 dec 2010, 10:52
#481473
Hej
Vi har nu väntat på vår andra XC60 sedan augusti. Bilen producerades innan vecka 46 mao så har vi den gamla instrumentbrädan. Igår fick vi informationen av Bilia att de har problem med ett rör som sprutar in diesel i motorn och att leveranserna har stoppats av alla bilar med dieselmotorer (iaf XC60). Informationen vi fick när vi tidigare kontaktade Volvo i Göteborg (via först "Min Volvo" och sedan direkt över telefon, 020-948080) var att leveransen var försenad pga komponentbrist. Vilket iofs kan vara sant eftersom de antagligen väntar på ett felfritt rör till insprutningen av diesel i motorn.
Det mest upprörande för mig är att Volvo i Göteborg inte tar ansvar kring sin leverans av bilen utan envisas hela tiden med att referera till återförsäljaren! Trots att leveransförseningen uppenbarligen har med kvalitetsbrister hos Volvos underleverantörer att göra.
Är det någon annan som upplever samma sak både med leveranstiden och Volvos inställning?
Vi har nu väntat på vår andra XC60 sedan augusti. Bilen producerades innan vecka 46 mao så har vi den gamla instrumentbrädan. Igår fick vi informationen av Bilia att de har problem med ett rör som sprutar in diesel i motorn och att leveranserna har stoppats av alla bilar med dieselmotorer (iaf XC60). Informationen vi fick när vi tidigare kontaktade Volvo i Göteborg (via först "Min Volvo" och sedan direkt över telefon, 020-948080) var att leveransen var försenad pga komponentbrist. Vilket iofs kan vara sant eftersom de antagligen väntar på ett felfritt rör till insprutningen av diesel i motorn.
Det mest upprörande för mig är att Volvo i Göteborg inte tar ansvar kring sin leverans av bilen utan envisas hela tiden med att referera till återförsäljaren! Trots att leveransförseningen uppenbarligen har med kvalitetsbrister hos Volvos underleverantörer att göra.
Är det någon annan som upplever samma sak både med leveranstiden och Volvos inställning?