Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Boromir2k
Fick min leveranstid ändrad från V.1 till V.5-6 av min V60 T5. Vad det beror på vet jag ej, kanske lite väl optemistiskt planerande vid orderläggningen. Men jag är glad :-D
Användarvisningsbild
av petkas
Boromir2k skrev:Fick min leveranstid ändrad från V.1 till V.5-6 av min V60 T5. Vad det beror på vet jag ej, kanske lite väl optemistiskt planerande vid orderläggningen. Men jag är glad :-D
när beställde du bilen???
av oskobe
Boromir2k skrev:Fick min leveranstid ändrad från V.1 till V.5-6 av min V60 T5. Vad det beror på vet jag ej, kanske lite väl optemistiskt planerande vid orderläggningen. Men jag är glad :-D
Hur fick du reda på ändringen? Jag har också en V60 T5 beställd med lev, V1...
Användarvisningsbild
av petkas
Boromir2k skrev:Beställde V44.
ganska normal leveranstid 10-13v,jag får vänta ca 23v på xc60 ??:-/
av Steff 99
petkas skrev:
Boromir2k skrev:Beställde V44.
ganska normal leveranstid 10-13v,jag får vänta ca 23v på xc60 ??:-/
XC60 är lite speciell , det är snarare en regel än undantag att leveranstiden är över 16 veckor.
Jag beställde sista veckan i sept -10 och har leverans första veckan i mars -11 det blir ca 21 veckor.
Användarvisningsbild
av Boromir2k
oskobe skrev:
Hur fick du reda på ändringen? Jag har också en V60 T5 beställd med lev, V1...

Min säljare sa det till mig. :roll:
av ekwi
Ni som beställt xc60 (steff 99&petkas) och som hade dryga 20 veckors lev.tid, vad står det då ni loggar in på "min volvoxc60"? Jag beställde snarlik konfiguration enligt Petkas(dock DrivE-variant) v.42 och skall, enligt försäljaren, få bilen v.8-9. Men på "min volvoxc60"-sidan stod det från början 16v kvar till leverans. Dock står det fortfarande endast att bilen är orderlagd i fabrik, varför jag betvivlar sanningshalten i leveranstid på 16-veckor...
Användarvisningsbild
av petkas
ekwi skrev:Ni som beställt xc60 (steff 99&petkas) och som hade dryga 20 veckors lev.tid, vad står det då ni loggar in på "min volvoxc60"? Jag beställde snarlik konfiguration enligt Petkas(dock DrivE-variant) v.42 och skall, enligt försäljaren, få bilen v.8-9. Men på "min volvoxc60"-sidan stod det från början 16v kvar till leverans. Dock står det fortfarande endast att bilen är orderlagd i fabrik, varför jag betvivlar sanningshalten i leveranstid på 16-veckor...
kan ej logga in på "min volvo",har ej fått nån aktiveringskod,hur får man det det enda som jag har är kundordernummer :?: :?: :?: :?:
av Steff 99
ekwi skrev:Ni som beställt xc60 (steff 99&petkas) och som hade dryga 20 veckors lev.tid, vad står det då ni loggar in på "min volvoxc60"? Jag beställde snarlik konfiguration enligt Petkas(dock DrivE-variant) v.42 och skall, enligt försäljaren, få bilen v.8-9. Men på "min volvoxc60"-sidan stod det från början 16v kvar till leverans. Dock står det fortfarande endast att bilen är orderlagd i fabrik, varför jag betvivlar sanningshalten i leveranstid på 16-veckor...
Varför skulle det inte stämma, på "Min Volvo XC60" den räknar ned varje vecka det startade på 19 veckor kvar till leverans och det var 2 veckor efter jag beställde.
Jag har även leveransbesked från säljaren då stämmer båda dessa leveransveckor.

Såvitt jag vet ska multirem bytas samtidigt […]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Jag har nu bestämt mig för att inte k&ou[…]

V60 Cross Country eftertraktade

Hur står sig bensinvarianten då? All[…]

Hej på er, En snabbfråga; behöve[…]