Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Boromir2k
Fick min leveranstid ändrad från V.1 till V.5-6 av min V60 T5. Vad det beror på vet jag ej, kanske lite väl optemistiskt planerande vid orderläggningen. Men jag är glad :-D
Användarvisningsbild
av petkas
Boromir2k skrev:Fick min leveranstid ändrad från V.1 till V.5-6 av min V60 T5. Vad det beror på vet jag ej, kanske lite väl optemistiskt planerande vid orderläggningen. Men jag är glad :-D
när beställde du bilen???
av oskobe
Boromir2k skrev:Fick min leveranstid ändrad från V.1 till V.5-6 av min V60 T5. Vad det beror på vet jag ej, kanske lite väl optemistiskt planerande vid orderläggningen. Men jag är glad :-D
Hur fick du reda på ändringen? Jag har också en V60 T5 beställd med lev, V1...
Användarvisningsbild
av petkas
Boromir2k skrev:Beställde V44.
ganska normal leveranstid 10-13v,jag får vänta ca 23v på xc60 ??:-/
av Steff 99
petkas skrev:
Boromir2k skrev:Beställde V44.
ganska normal leveranstid 10-13v,jag får vänta ca 23v på xc60 ??:-/
XC60 är lite speciell , det är snarare en regel än undantag att leveranstiden är över 16 veckor.
Jag beställde sista veckan i sept -10 och har leverans första veckan i mars -11 det blir ca 21 veckor.
Användarvisningsbild
av Boromir2k
oskobe skrev:
Hur fick du reda på ändringen? Jag har också en V60 T5 beställd med lev, V1...

Min säljare sa det till mig. :roll:
av ekwi
Ni som beställt xc60 (steff 99&petkas) och som hade dryga 20 veckors lev.tid, vad står det då ni loggar in på "min volvoxc60"? Jag beställde snarlik konfiguration enligt Petkas(dock DrivE-variant) v.42 och skall, enligt försäljaren, få bilen v.8-9. Men på "min volvoxc60"-sidan stod det från början 16v kvar till leverans. Dock står det fortfarande endast att bilen är orderlagd i fabrik, varför jag betvivlar sanningshalten i leveranstid på 16-veckor...
Användarvisningsbild
av petkas
ekwi skrev:Ni som beställt xc60 (steff 99&petkas) och som hade dryga 20 veckors lev.tid, vad står det då ni loggar in på "min volvoxc60"? Jag beställde snarlik konfiguration enligt Petkas(dock DrivE-variant) v.42 och skall, enligt försäljaren, få bilen v.8-9. Men på "min volvoxc60"-sidan stod det från början 16v kvar till leverans. Dock står det fortfarande endast att bilen är orderlagd i fabrik, varför jag betvivlar sanningshalten i leveranstid på 16-veckor...
kan ej logga in på "min volvo",har ej fått nån aktiveringskod,hur får man det det enda som jag har är kundordernummer :?: :?: :?: :?:
av Steff 99
ekwi skrev:Ni som beställt xc60 (steff 99&petkas) och som hade dryga 20 veckors lev.tid, vad står det då ni loggar in på "min volvoxc60"? Jag beställde snarlik konfiguration enligt Petkas(dock DrivE-variant) v.42 och skall, enligt försäljaren, få bilen v.8-9. Men på "min volvoxc60"-sidan stod det från början 16v kvar till leverans. Dock står det fortfarande endast att bilen är orderlagd i fabrik, varför jag betvivlar sanningshalten i leveranstid på 16-veckor...
Varför skulle det inte stämma, på "Min Volvo XC60" den räknar ned varje vecka det startade på 19 veckor kvar till leverans och det var 2 veckor efter jag beställde.
Jag har även leveransbesked från säljaren då stämmer båda dessa leveransveckor.
Glödstifts relä

Okej ,supertack för ett snabbt svar.

Gammal bensin

Jag, som startade tråden, kör med E10 […]

Kan inte svara för just xc60 men det är […]

@AndS , exakt.