Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av v60
Går i tankarna om att köpa min första bil och har fått en offert på en V60 T3 med summum, teknikpaket, nyckelavstängd krockkudde samt 3 års fri service för 265 000.

Är det ett bra pris eller ska jag försöka få ner priset ännu mer?
Hur ofta ska bilen servas? Kommer att köra ca 1000 mil om året.
Är det värt att köpa bilen med fri service? Skippar jag fri service får jag bilen för 260 000.
Användarvisningsbild
av crumpets
Det låter som ett bra pris för en så fin bil med såpass mycket utrustning som dessutom är sprillans ny.

Jag kollade listpriset, 303 600 utan service. Mao ca 40 000kr rabatt, jag har svårt att se hur du skulle kunna få det ännu billigare än så om det inte är något riktigt fint specialerbjudande på gång.
av Petzzon
v60 skrev:Går i tankarna om att köpa min första bil och har fått en offert på en V60 T3 med summum, teknikpaket, nyckelavstängd krockkudde samt 3 års fri service för 265 000.

Är det värt att köpa bilen med fri service? Skippar jag fri service får jag bilen för 260 000.
Nyfiken fråga Är du volvoanställd??
Användarvisningsbild
av PalmE
Petzzon skrev:
v60 skrev:Går i tankarna om att köpa min första bil och har fått en offert på en V60 T3 med summum, teknikpaket, nyckelavstängd krockkudde samt 3 års fri service för 265 000.

Det är han nog inte, vi volvoanställda har ännu lite bättre pris, men det är absolut inget dåligt pris du har fått.
av v60
Haha, nej jag har inget som helst samröre med Volvo. Har dock en kompis som är säljare på en Volvoåterförsäljare.

Men vad säger ni om fri service? Är det värt 5000?
Användarvisningsbild
av PalmE
v60 skrev:Haha, nej jag har inget som helst samröre med Volvo. Har dock en kompis som är säljare på en Volvoåterförsäljare.

Men vad säger ni om fri service? Är det värt 5000?

Kör du så lite som 1000mil per år tycker jag det är tveksamt.
av Petzzon
PalmE skrev:
Petzzon skrev:

Det är han nog inte, vi volvoanställda har ännu lite bättre pris, men det är absolut inget dåligt pris du har fått.
Räkna lite fel. Kommer köpa en som volvoanställd inom kort. Hade ung samma pris men kom på att jag lagt till lite mer utrustning.

vad gäller servicen hade jag skippat den!
av v60
Hur ofta ska bilen servas? Läste att det var varje 3000 mil? Säljaren sa däremot att den skulle in på "anpassad" service varje år, stämmer det?
Användarvisningsbild
av PalmE
v60 skrev:Hur ofta ska bilen servas? Läste att det var varje 3000 mil? Säljaren sa däremot att den skulle in på "anpassad" service varje år, stämmer det?
Ja man gör en anpassad service om man inte kommit upp i dom 3000 milen, då byter dom bara olja + filter och kollar över bilen. Den servicen blir billigare än en standard service.
av v60
PalmE skrev:
v60 skrev:Hur ofta ska bilen servas? Läste att det var varje 3000 mil? Säljaren sa däremot att den skulle in på "anpassad" service varje år, stämmer det?
Ja man gör en anpassad service om man inte kommit upp i dom 3000 milen, då byter dom bara olja + filter och kollar över bilen. Den servicen blir billigare än en standard service.
Okej, men då borde jag tjäna på att välja till fri service eftersom jag borde hinna med tre servicetillfällen (två anpassad service samt 3000 mil service). Tänker jag fel?

Ska du bara ha den i ett par år ta vilken Go[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Varför inte en XPENG G6 Performance? Extra a[…]

Köpråd V60 Recarge

Jag köpte mig en V60 2021 för ca 2 m&ari[…]

Visa din semesterbil(d)

@fjohan82 , Låter förträffligt […]