Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av olifen
Är det någon som vet exakt vad som menas med RTI förberedd? Måste man bygga in allt senare om man vill ha RTI eller är det bara någon installation av programvara?
Användarvisningsbild
av piddemannen
De ska bara vara nedladdning av mjukvara vad jag hört.
Användarvisningsbild
av Funk
Man kan lägga till RTI genom enbart mjukvara. Kostnaden lär vara ungefär hälften av vad den traditionella RTI:n kostar. Det krävs att man har multimediasystemen med 7" skärmar för att det skall fungera.

/Thomas
av ksjoberg
På volvos site finns en sida om deras RTI-tillbehör till S60n

De skriver Endast för bilar med High Performance och Premium Sound. Förberedelse i bil krävs, optionkod 445(RTI prep)

Kolla även igenom installationsmanualen. Jag tror _inte_ det bara handlar om mjukvara...

/K
Användarvisningsbild
av CarMan
Är bilen RTI förberedd kan man i framtiden bygga in RTI (vet en om det går åt hårdvarior eller ej... Spelar det nån roll?)
Är bilen inte RTI förberedd går det aldrig nånsin i framtiden att bygga in RTI i bilen
Bilen går att köpa från fabrik med RTI om man vill.
Användarvisningsbild
av Funk
Endast för bilar med High Performance och Premium Sound. Förberedelse i bil krävs, optionkod 445(RTI prep)
Detta är de två minsta nivåerna med CD-baserade läsare och 5" skärm. Med 7" skärmen så får systemen ändelsen "multimedia" och har förberedelsen för RTI (option 445) redan inbyggd enligt vad jag fått lära mig.
Monteringsanvisningen måste vara fel, eller anpassad till alla varianter, då den beskriver byte från 5-7" skärm och byte från CD till DVD. Knappsats behöver monteras så visst är det inte en 100-procentig mjukvarulösning.

/Thomas
av ksjoberg
Vad jag förstår kan du ha RTI-förberedelsen (option 445) utan att ha 7-tumsskärmen. Det är bara det att RTI-förberedelsen ingår om du köper tilläggspaketetet som också inkluderar 7-tumsskärmen (High Performance Multimedia).
Användarvisningsbild
av CarMan
ok
Storlek hjulhus V60 T6 AWD 2014

Någon som kört med 235/45-18 med et45 p[…]

Hej, Köpte en gammal S80 i början p&arin[…]

Volvo 240 usa front

Tjena hur installera jag usa front på en 240[…]

Hej, en földfråga samma bilmodell, kam[…]