Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av piddemannen
Vet någon om man kan använda Naos 16" på nya S60 D5? någon som har koll på detta?
Användarvisningsbild
av PalmE
Jag antar att samma fälgar passar V60 också? Men är det nån som vet va det ska vara för ET på fälgen för att inte ta i innerskärmen eller sticka ut för mycket? ET 40-45 borde passa va?
av JimmyK
PalmE skrev:Jag antar att samma fälgar passar V60 också? Men är det nån som vet va det ska vara för ET på fälgen för att inte ta i innerskärmen eller sticka ut för mycket? ET 40-45 borde passa va?
En orginal 7" bred fälg har ET 50mm. En orginal 8" bred fälg har ET 55. Så jag skulle inte gå lägre än ET45 på en 7" bred fälg då det finns risk att det ser fult ut om du går lägre på ET då fälgen kommer för långt ut. Men 5mm är inga problem då orginal 8" fälgen sticker ca 7mm längre ut än vad orginal 7" fälgen gör.
Användarvisningsbild
av PalmE
JimmyK skrev:
PalmE skrev:Jag antar att samma fälgar passar V60 också? Men är det nån som vet va det ska vara för ET på fälgen för att inte ta i innerskärmen eller sticka ut för mycket? ET 40-45 borde passa va?
En orginal 7" bred fälg har ET 50mm. En orginal 8" bred fälg har ET 55. Så jag skulle inte gå lägre än ET45 på en 7" bred fälg då det finns risk att det ser fult ut om du går lägre på ET då fälgen kommer för långt ut. Men 5mm är inga problem då orginal 8" fälgen sticker ca 7mm längre ut än vad orginal 7" fälgen gör.
Ok men det är en 8" bred fälg jag har kollat på, den har ET 43 det borde väl funka? Det är ju snyggare om fälgarna kommer ut lite men dom får ju inte ta i skärmkanten bara :???:

Ingen aning, har inte rört min MAF på[…]

Volvo bytte låsmodell för runt 15 &arin[…]

Kabelbrott i dörr? Brukar vara ett känt […]

Brainys V60

Glad i hågen så får bilen sin v&[…]