Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jeg har i dag dieselvarmer til min XC60, veldig fornøyd med den. Skal nå ha bilen min i garasje, og da kan jeg ikke benytte dieselvarmer lenger, nå må jeg få en elektrisk løsning. Er det virkelig slik at Volvo ikke har noen original løsning for dette? Må man installere DEFA motor / kupevarmer og batterilader i tillegg? Er det noen som har en slik løsning til sin XC60?
Volvo har satser både för "elektrisk" motorvärmare och kupetillsats. Motorvärmaren är en slangvärmare som monterars vid sidan av oljekylaren. Det är Calix som gör den. Jag rekomenderar stark denna sats, alla möjliga clips, värmeskydd och fästen medföljer. Snygg infälld lucka för anslutningsladd är med. Det finns även utförlig monterings anvisning. (Det har inte DEFA)

Batteriladdare, visst det är bra om du bara kör korta sträcker kan du satsa på en sån. Annars är generatorn den bästa laddaren.
Inga problem att montera elektrisk motorvärmare i kombination med bränsledriven vattenvärmare, den värmaren sitter innanför höger innerskärm mot torpedväggen. Elektriska motorvärmaren är en helt separat sladdsats. Visst DEFA fungerar oxå men du får inte den snygga infällda Calix anslutningen på stötfångaren. Det är i princip det enda du ser av den elektriska värmaren....
Brainys V60

Du är långt ifrån den förste[…]

Där ser man. Sjukt störigt, men för[…]

Låter som typ BMW iX är en kandidat? h[…]

240 startar inte

Ska kolla på det när jag kommer hem sen[…]