Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
#449683
Ja, 407900 mot 405000 för en V60... är det bara jag som tycker att Volvo börjar ta väl bra betalt för D5? Finns väl inget annat märke på marknaden som tar mer för en 200 hk diesel än en 300 hk bensinare med fler cylindrar../PH
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#449707
Dieselbilen i personbil är snart död igen ....... den hade några glansdagar 2006 till 2010

Nu dödar men den med extremt nybilspåslag, tokhög fordonsskatt och snart väl också kilometerskatt efter valet.
av Arese
#449710
Denna prissättning är ju fullkomligt hål i huvudet. Undrar vilka konkurrenter man prissatt mot med resp motoralternativ för att nå så olika priser?

Mvh
Arese
Användarvisningsbild
av StringerBell
#449726
Inte konstigt. Det är ju ingen som vill ha T6:an. Det rullar väl 20 ggr fler D5 än T6 på gatorna. Minst. Och då har jag räknat bort taxibilarna.
av perhall
#449747
StringerBell skrev:Inte konstigt. Det är ju ingen som vill ha T6:an. Det rullar väl 20 ggr fler D5 än T6 på gatorna. Minst. Och då har jag räknat bort taxibilarna.
Jo, jag vill hellre ha en T6 än en D5 för samma pris.
Jag tror dock att det rullar färre D5 AWD Summum än T6 på gatorna men vet inte...
Det är ju trots allt betydligt trevligare med 300 hk bensinturbosexa än en knattrig 200 hk diesel...:)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#449750
StringerBell skrev:Inte konstigt. Det är ju ingen som vill ha T6:an. Det rullar väl 20 ggr fler D5 än T6 på gatorna. Minst. Och då har jag räknat bort taxibilarna.
Japp, konsumenterna är ju grymt tröga av sig.

När diesel blev ett bra alternativ tog flera ju flera år innan försäljningen tog fart.

Nugäller säker samma sak, även om diesel blir skitdyrt kommer folk att fortsätta köpa av gammal vana i felra år och Volvo kan casha in.

Som att folk tex köper "taxfree" godis inom EU trots attdet fösvann för årtionden sedan och är mycket billigare på ICA
av perhall
#449753
VolvoB20 skrev:
StringerBell skrev:Inte konstigt. Det är ju ingen som vill ha T6:an. Det rullar väl 20 ggr fler D5 än T6 på gatorna. Minst. Och då har jag räknat bort taxibilarna.
Japp, konsumenterna är ju grymt tröga av sig.

När diesel blev ett bra alternativ tog flera ju flera år innan försäljningen tog fart.

Nugäller säker samma sak, även om diesel blir skitdyrt kommer folk att fortsätta köpa av gammal vana i felra år och Volvo kan casha in.

Som att folk tex köper "taxfree" godis inom EU trots attdet fösvann för årtionden sedan och är mycket billigare på ICA
Haha, ja, på 80-talet kostade choklad o chips 30-60% mindre på färjan och i Tyskland, nu är det oftast dyrare på färjan men många köper ändå...
Jag tycker faktiskt att det är märkligt att en 205 hk D5 Kinetic kostar 55 000 mer än en 180 hk T4 Kinetic med en snål och helt nyutvecklad motor...
Användarvisningsbild
av StringerBell
#449767
Vi får väl se vad som händer när T-motorerna börjar säljas. Inte orimligt att T3 blir populär bland den dieselskeptiska allmogen.
av perhall
#449769
StringerBell skrev:Vi får väl se vad som händer när T-motorerna börjar säljas. Inte orimligt att T3 blir populär bland den dieselskeptiska allmogen.
Ja, den är ju billig i inköp, snål och förmodligen mycket piggare än såna här tråkiga sugmotorer som 1,8F och 2,0F..
av tellus
#449852
Jag provkörde en d5 i somras - fick min T6 i fredags .....
Erik

De ville byta båda VVT även om bara en […]

Ok. Finns det alltså balansaxlar bara p&arin[…]

Lossa bromsskivor bak XC90

Tack för alla svar. Ska ge mig på det i[…]

V90 miltal

Hejsan tack för svaren kan tyvärr inte g[…]