Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av cyberlelle
#449293
Var in och provbyggde en bil på volvocars.se och upptäckte att man verkar ha höjt priserna på både S60 och V60 med 10 000:- rakt av på alla modeller. Visst det är en jäkligt fin bil, men jag tyckte att dom var rätt nära smärtgränsen för vad dom kunde begära för bilen redan innan prishöjningen så nu måste jag nog ta mig en liten funderare på om bilen är värd dom pengarna (fast det gäller väl att inte fundera för länge för då hinner dom kanske höja igen).
Är det nån som vet vad höjningen beror på? Kronan har ju blivit rejält starkare på sista tiden så det kan ju inte vara det som är orsaken.
av Micke008
#449311
De gör förändringar i produktionen vecka 45, så bilar mellan v35-v45 kanske rullar ut med saker som är "rättade" från V46 eller vilken vecka det nu blir.

Vecka 20 och 45 är tillfällena man gör förändringar i produktionen.

Det andra är kanke hög orderingång på S60 och V60 om nu inte dessa prishöjningar har drabbat Volvos övriga modeller typ XC60, V70?

De har höjt priset med 7000:- på hemsidan, i vilket fall med summum jämfört med de pris de hade när V60 kom upp på byggbil.
röd diesel

Isak Nu är det nog skillnad på hur RME[…]

... Om du trycker på "details" s&a[…]

Ja det var ju lugnande iaf :-) fick lite panik d&[…]

Kanske är en svag pubkt på elmotorn d&a[…]