Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CabBO
Så här säger dom i TV, dvs Teknikens Värld. Jag har kopierat ut detta från tidningen så det är ett Citat:

Hur är utrymmena i kupén?
– Fram sitter man som i nya S60 i bra stolar med rätt gott om plats. I baksätet är det förvånansvärt rymligt trots den något sluttande taklinjen. Jag sitter finfint bakom mig själv i baksätet med plats för både ben och huvud och jag är ändå 186 centimeter lång. Minus för den höga midjelinjen som gör att nedre fönsterkanten nästan är i hakhöjd. Nu finns inte glastak till V60 så sett till det finns det inget som kan inkräkta på takhöjden i baksätet.

Jag säger själv: Det är nog som vanligt att man får göra en egen bedömning. Provköra den och ha med barn så dom får testa också om det är så att man ev. skall köpa en Sports Wagon.
Senast redigerad av 1 CabBO, redigerad totalt 0 gånger.
av Kluster
Ja, ingen är väl förvånad om man fortfarande tror att V60 är ersättaren till V50 och den per automatik ska bli större/bredare.
V60 är och kommer förbli en sports wagon, inte en herrgårdsvagn.
Användarvisningsbild
av CarMan
Även om vi tar gen gammla S60 så var det förvånansvärt många som klaga på att den var lite i baksätet & bagaget.
Själv tycker jag det är självklart att bilen är liten, annars är det ju helt plötsligt en s80 !!! vill man ha större köpeer men en stlrre bil, det är inte svårare än så.

i dag med volvos många olika modeller kan man ju fortfarande hålla sig till en volvo, o ändå välja hus stor bil man vill ha.
Användarvisningsbild
av Funk
Själv tycker jag det är självklart att bilen är liten, annars är det ju helt plötsligt en s80 !!! vill man ha större köpeer men en stlrre bil, det är inte svårare än så.
Jag tror att den som bemödar sig att verkligen mäta bilen både inne och ute kommer att bli ganska förvånad...det är inte många mått som är mindre. Bagageutrymmena och totala längden på bilarna är givetvis mindre , men resten...

/Thomas
av Steff 99
Funk skrev:
Jag tror att den som bemödar sig att verkligen mäta bilen både inne och ute kommer att bli ganska förvånad...det är inte många mått som är mindre. Bagageutrymmena och totala längden på bilarna är givetvis mindre , men resten...

/Thomas
Tyvärr så upplevs den liten speciellt i bagaget.
Jämför man med en BMW 3 serie touring som är liten och trång i bagaget precis så att man får in en barnvagn, så är V60 ännu mindre
det är väl ändå konstigt att man går den vägen att göra den så liten bak, man vill ju få in minst 2 golfbagar plus vagnar, nu blir det bli svårt utan att fälla sätet.
Användarvisningsbild
av Funk
Golfare är nog inte den enda och primära målgruppen, men hursomhelst...baksätet kan fällas i 40-20-40 indelning så man kan fortfarande kombinera last och passagerare i de flesta fall.

/Thomas
Användarvisningsbild
av crumpets
CarMan skrev:Även om vi tar gen gammla S60 så var det förvånansvärt många som klaga på att den var lite i baksätet & bagaget.

i dag med volvos många olika modeller kan man ju fortfarande hålla sig till en volvo, o ändå välja hus stor bil man vill ha.

Håller helt med CarMan här. Varför i fridens namn klagar de på att en bil vars syfte inte är att vara stor, inte är stor?
Vill man ha en stor rymlig kärra köper man väl en v70 eller nåt i den storleksklassen.
av Steff 99
crumpets skrev:
CarMan skrev:Även om vi tar gen gammla S60 så var det förvånansvärt många som klaga på att den var lite i baksätet & bagaget.

Håller helt med CarMan här. Varför i fridens namn klagar de på att en bil vars syfte inte är att vara stor, inte är stor?
Vill man ha en stor rymlig kärra köper man väl en v70 eller nåt i den storleksklassen.
Varför bemöda sig att lansera en V modell om den inte är mer än marginellt större än S60, vitsen med en kombi är att få in mer utan att behöva ha en bil som är nära 5 meter lång..
av Steff 99
Funk skrev:Golfare är nog inte den enda och primära målgruppen, men hursomhelst...baksätet kan fällas i 40-20-40 indelning så man kan fortfarande kombinera last och passagerare i de flesta fall.

/Thomas
Men målgruppen golfare är ca 600.000 bara i Sverige så liite intressant är det nog...nära nog lika stor som de med barnvagn.
Brainys V60

Synd att det sker redan på pärlan. Bord[…]

Ingen aning, har inte rört min MAF på[…]

Volvo bytte låsmodell för runt 15 &arin[…]

Kabelbrott i dörr? Brukar vara ett känt […]