Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av menbj0
I senaste numret av Vi Bilägare testas S60 2.0T mot A5 Sportback 2.0TFSI Quattro.

S60 vinner testet och visar nästan inga svagheter gentemot A5. Sitt- och ljudkomfort är bättre i S60, den är rymligare i kupén och köregenskaperna anses likartade (men A5 är känlig för sidvind). Audi har något bättre prestanda.

Vi Bilägare anser också att köregenskaperna i S60 är vassare än de tidigare trott sedan de hittat inställningar för styrningens tröghet under "My Car". Synd om S60 har förlorat cred för detta under den stora introduktionen i Portugal för att testarna inte visste var man gör inställningen.

Men det som imponerar mest på mig är S60s klart lägre testförbrukning jämför med A5 trots att den officiella förbrukningen är lägre för A5. Om man tar hänsyn till att A5 är fyrhjulsdriven är min slutsats att bilarna är relativt jämna i förbrukning men att Audi är bättre på att få ner de officiella siffrorna i EU-cykeln.
av Arese
Audin har redan vunnit i AMS för några nr sedan :wink:
av Amli
perhall skrev:Kul att höra!
Nu väntar jag spänt på att TV ska testa bilarna, och då vinner Volvon, sen AMS och då vinner Audin.../PH
Hehe, så sant. Volvon vinner garanterat även i Aftonbladet Motor.

Kanske funkar? https://www.youtube.com/wa[…]

240 startar inte

Nu har jag felsökt ännu mer på den[…]

Brainys V60

Efter omlackering , kanske man bör fundera p&[…]

Jag har endast problem med backväxel när[…]