Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#437430
Hej,
Jag är nyfiken att höra lite erfarenheter ang. Chippning av D5 motorn (205hk) XC60 My11

Jag är inne på att köra på Pole Star chip även om dom ger sämst prestanda och är dyra så överväger det för mig med att motor garantin gäller och att det utförs på volvo verkstaden.

Men att endast få 20 hk och 40 NM mer på ca 10´ är det som talar emot..

Kollade med KCR och då får jag ut 25 hk och 65 NM med för ca 5´

BSR ger 40 hk mer och nästan 100 NM mer för 8´

Hur gäller motor garantierna om man inte väljer volvos egna och hur bra är det egentligen att chippa bilen..

sänker man verkligen bränsle förbrukningen eller blir det värre iom man lider av blyfots syndrom..

tacksam för tips och ideer..
#438677
Solklart att du ska köra med Polestar.
Då har du ju Volvogaranti och inreggad som 225hk.

Frågan är om de andra har så mycket bättre siffror, de brukar nog mäta lite generösare än vad Volvo gör.

KCR skall du definitivt inte köra med, den är ju endast en "förstärkare".

Vi som kör med D3 eller 2,4D "måste" välja BSR, då Volvo inte släpper Polestar till oss :evil:
#438744
tunnis skrev:Solklart att du ska köra med Polestar.
Då har du ju Volvogaranti och inreggad som 225hk.

Frågan är om de andra har så mycket bättre siffror, de brukar nog mäta lite generösare än vad Volvo gör.

KCR skall du definitivt inte köra med, den är ju endast en "förstärkare".

Vi som kör med D3 eller 2,4D "måste" välja BSR, då Volvo inte släpper Polestar till oss :evil:
Men det finns ju tom på Polestars hemsida en uppgradering för 2,4D AWD från 163 till 225... gäller MY10 men det är ju bara namnet som ändrats till D3 för MY11... /PH
#439145
Du skall nog inte titta bara på effekten jag har BSR i min D3 MY11 jag åkte ner till Bsr efter ca 10mils körning du får ju garanti av BSR men att det blir 245hk samt 520nm vet jag inte bilen har ju momentbegränsning på 1-2 växlar så det är först vid 80-90km/h som det bär av ordentligt.
Men helt klart blir det ju skillnad!! Jag ska lägga upp lite filmer senare!!
#439384
Jensan skrev:Du skall nog inte titta bara på effekten jag har BSR i min D3 MY11 jag åkte ner till Bsr efter ca 10mils körning du får ju garanti av BSR men att det blir 245hk samt 520nm vet jag inte bilen har ju momentbegränsning på 1-2 växlar så det är först vid 80-90km/h som det bär av ordentligt.
Men helt klart blir det ju skillnad!! Jag ska lägga upp lite filmer senare!!
Ska bli kul att se. Måste ju bli en enorm skillnad i vrid, varvvillighet och acc... /PH
#439469
tunnis skrev:Solklart att du ska köra med Polestar.
Då har du ju Volvogaranti och inreggad som 225hk.

Frågan är om de andra har så mycket bättre siffror, de brukar nog mäta lite generösare än vad Volvo gör.

KCR skall du definitivt inte köra med, den är ju endast en "förstärkare".

Vi som kör med D3 eller 2,4D "måste" välja BSR, då Volvo inte släpper Polestar till oss :evil:
Solklart?

Har du jämfört med BSR och RICA? Kan säga att gasresponsen är klart vassare med dessa än Polestartrimmet. :wink:

Sen är dessa 245 hk inga siffror som bara finns på ett papper... Du märker en klar skillnad kan jag säga!
#444805
Har kört min XC60 D5 MY11 R-design nu i 1 vecka med BSR Chippet i....
Jag säger bara "o my god!!" vilken skillnad!! Bilen känns hungrig, på bettet, verkligen lääängtar efter nästa omkörning eller chans att få accelerera iväg..
Förmodligen det bästa jag gjort på min bil, BSR chip har gett mig en helt ny bil! igen..
haha....
#444810
KCR funkar väl bra men lurar färddatorn så att din förbrukning inte stämmer. Jag har precis skickat iväg min KCR box som jag köpte i sommras eftersom bilen glädjegasar vid regenerering. Rycker när man slår av farthållaren osv.

Polestar, garantier och programvaran ligger i bilens motorstyrning.

BSR, samma sak men ingen garanti och sen ger deras trim högre effekt.
#444839
DijonXC60 skrev:Har kört min XC60 D5 MY11 R-design nu i 1 vecka med BSR Chippet i....
Jag säger bara "o my god!!" vilken skillnad!! Bilen känns hungrig, på bettet, verkligen lääängtar efter nästa omkörning eller chans att få accelerera iväg..
Förmodligen det bästa jag gjort på min bil, BSR chip har gett mig en helt ny bil! igen..
haha....
Gratulerer med "ny bil". :-)-)
Mwh Twendor
Volvo v50 startar ibland

Som kvillebäck var inne på - det ä[…]

Har en S60 D5 årsmodell 2012. Bränslem&[…]

Lossa bromsskivor bak XC90

När du har den extra justerskruven monterat […]

röd diesel

Isak Nu är det nog skillnad på hur RME[…]