Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av salis
Hej.

Går ivrigt och väntar på min beställda xc60, och har en fundering kring stereon, en high performance med subwoofer.

Har i dagsläget en nokia-lur, men funderar lite på nya iphone 4:an. Det finns ett speciellt tillbehör, som heter något i stil med "ipod-anslutning"
Den usb-anslutning som sitter standard funkar den till att köra ipod/iphone? Och om det gör det, missas några funktioner som man får med detta speciella ipod-tillbehör?

Mvh Henrik
Användarvisningsbild
av Appel
iPod-anslutningen som finns som tillbehör är endast till den standardmonterade stereon, Performance, till dom större anläggningarna så är det endast den originalmonterade USB-anslutningen som finns. Den ger exakt samma funktion som den som finns som tillbehör till Performance-stereon. Det som är lite tråkigt är att man måste skifta mellan USB-sticka och iPhone/iPod om man vill använda båda delarna. Känns i och försig som ett mindre problem, men jag hade dubbla anslutningar på min V50 förrut och saknade möjligheten till dubbla anslutningar i början, nu tänker jag inte på det längre, kör endast med iPhone eller iPod beroende på vilken som är uppdaterad med senaste musiken.
Användarvisningsbild
av Appel
Så vitt jag vet så är det endast möjligt att spela från iPod-appen. Sen kanske det kommer nya Spotify-versioner som emulerar iPod-funktionen.
av Robertson
Har sett att efter uppdateringen till iOS 4 och den senaste Spotify så kommer "Play"-pilen upp i övre högra hörnet när man spelar musik, precis som med den vanliga iPodspelaren plus att man nu kan ha Spotify i bakgrunden. Jag gissar att Spotify nu använder Apples musikspelnings API. :)
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Har testat med Spotify på iPhone 3GS i min XC60 (väldigt sen MY10) med Premium Sound. Man får spela början på en låt på ipod-delen först. Sen kan man köra via Spotify. Går dock inte att styra med knapparna på ratten, eller se vilken låt som spelas.
Användarvisningsbild
av Appel
XC90_Executive skrev:Har testat med Spotify på iPhone 3GS i min XC60 (väldigt sen MY10) med Premium Sound. Man får spela början på en låt på ipod-delen först. Sen kan man köra via Spotify. Går dock inte att styra med knapparna på ratten, eller se vilken låt som spelas.
Ok, då behöver jag inte testa! Jag har i princip all musik jag vill lyssna på i mina iPods/iPhone så jag har inte haft något behov av Spotify i bilen. Däremot tycker jag att det är perfekt för "spontanmusik" i glada vänners lag, framförallt när man kan streama det till Logitech Squeezboxar och styra det med min iPhone!! (Ursäkta den lilla OT'n, :mrgreen:)

Volvo bytte låsmodell för runt 15 &arin[…]

Kabelbrott i dörr? Brukar vara ett känt […]

Brainys V60

Glad i hågen så får bilen sin v&[…]

Jag förstår inte riktigt vad som ä[…]