Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

perhall skrev:En viktig fråga i mitt bilköparbeslut... tänkte faktiskt mest på bagaget...
PH
Enligt TV lastar den 13 liter mer än V50, totalt 430 liter.
tjotto skrev:I verkligheten skiljer det nog mer då reservhjulsbaljan räknas med. V50 har en sådan men inte V60 så skillnaden bör vara 13liter plus baljan som ju borde rymma minst 15-20 liter.
Om V60 inte har en balja så borde det väl innebära att den är ungefär lika stor som V50, om man räknar in V50:ns balja...? /PH
Ett stort och rymligt bagage var inte prio 1 när V60 togs fram. Om det är det viktigaste vid bilval så är man nog snällt hänvisad till V70/XC70, tyvärr.
Personligen tycker jag att det borde gå att kombinera form och funktion bättre. Det har funkat bra på A4 Avant.
Värst vad många är insnöade på bagageutrymmet hos V60. Vet inte hur många trådar detta har diskuterats fram och tillbaka.

V60 är en sports wagon, ingen "tradionell herrgårdsvagn" som Volvo själva berättar mer om på siten. Vill man ha större utrymme lär det till att slänga getögonen mot V70 eller XC70, tyvärr.
Jag tror inte man ska stirra sig för blind på VDA liter volymen. Det beror ju mycket på hur dessa liter används. Ta Audi Q5 (som har 540 liter) som exempel. Alla som har kollat in bagaget på den kan nog hålla med om att den är i minsta laget. Ändå har den hela 60 liter mer än A4 och 45 liter mer än XC60. Båda dessa bilar skulle jag ändå säga har klart bättre bagageutrymme än Q5.
weston skrev:Hur mycket lastar V70?
575 liter.
Brainys V60

Du är långt ifrån den förste[…]

Där ser man. Sjukt störigt, men för[…]

Låter som typ BMW iX är en kandidat? h[…]

240 startar inte

Ska kolla på det när jag kommer hem sen[…]