Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av XCThord
Tjenare,

Är och hälsar på lite amerikanska kunder (= kör en helt ny, fullutrustad Lincoln Navigator en månad 8)) och kom av en slump förbi en parkerad test-S60 ute i Arizona.

Bild

Tyckte att färgen var grymt snygg - kan någon mer insatt berätta om det Electrum Guld? Och vet ni om denna färg kommer på övriga modeller?

Har hört att det nu är bekräftat att XC60:n snart får den uppdaterade interiören med S60:ns infotainmentsystem. Om man kan få en sån i samma färg med den nya, tvåfärgade S60-ratten etc. verkar det rätt lovande :)
Användarvisningsbild
av Funk
Det är Electrum Gold Metallic... och om jag fått rätt info så kommer den inte att vara exklusiv för S60, även om det kan dröja ett tag innan den hittar ut på andra modeller.

/Thomas
Användarvisningsbild
av Funk
XC90_Executive skrev:Till en början lär det bli för S60 och V60. För till V60 vet jag att den kommer.
Och på S60 finns den färgen helt klart, det står en på mitt arbete..

/Thomas
av Tobbev
Såg en S60 i dag med den färgen. Absolut den färgen jag skulle valt om jag skulle byta bil till en S60 nu. Skitsnygg.
Användarvisningsbild
av CabBO
Jag tycker också den är grymt snygg. På "bygg din bil" ser färgen kanonfin ut och jag hoppas att den inte skiljer sig i nyans i verkligheten. Det kan ju se annorlunda ut på bild än i verkligheten. Skulle jag välja så skulle det bli Electrum guld.
Brainys V60

Du är långt ifrån den förste[…]

Där ser man. Sjukt störigt, men för[…]

Låter som typ BMW iX är en kandidat? h[…]

240 startar inte

Ska kolla på det när jag kommer hem sen[…]