Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nå har det skjedd igjen! Bare tre uker etter batteribytte i XC60 My10.
Bilen parkeres med 12.7V på batteriet. Den lader mellom 14.0-14.3V når den brukes.

Skal starte den etter at den har stått parkert( ca 24 timer) og bilen er strømløs. :-O)

Volvo verkstedet finner ingen utlading fra batteriet når den står der, har allerede feilsøkt flere ganger uten å finne årsaken. :-(O)
Skal på bilsemester mandag 05.07.10 og trenger hjelp. Ingen leiebil som frister for 14 dager med familie.
Skal selvfølgelig oppsøke verksted i morgen tidlig, men håper at noen som har opplevd lignende kan komme med en forklaring på hva som var årsaken.

?:-/ ?:-/ ??:-/ ??:-/ ??:-/ :-(O) :-O) :-O) :-O)
Twendor.
Senast redigerad av 1 Twendor, redigerad totalt 0 gånger.
En sak som kan hända är att belysningen "hänger" sig. Normalt skall ju belysningen slockna när du slår av tändningen men jag vet att det förekommer att den inte gör det och då drar ju batteriet ur snabbt. Kontrollera varje gång du parkerar om all belysning är av.

Mvh GK
Twendor skrev:Nå har det skjedd igjen! Bare tre uker etter batteribytte i XC60 My10.
Bilen parkeres med 12.7V på batteriet. Den lader mellom 14.0-14.3V når den brukes.

Skal starte den etter at den har stått parkert( ca 24 timer) og bilen er strømløs. :-O)

Volvo verkstedet finner ingen utlading fra batteriet når den står der, har allerede feilsøkt flere ganger uten å finne årsaken. :-(O)
Skal på bilsemester mandag 05.07.10 og trenger hjelp. Ingen leiebil som frister for 14 dager med familie.
Skal selvfølgelig oppsøke verksted i morgen tidlig, men håper at noen som har opplevd lignende kan komme med en forklaring på hva som var årsaken.

Twendor.

Det är ganska svårt att svara på, men verkstaden måste mäta läckström, jag har för mig att det finns någon apparat som man kan använda, sedan är det bara koppla ut styrenheter/givare tills läckströmmen upphör. Har bilen telefon?
gnestakalle skrev:En sak som kan hända är att belysningen "hänger" sig. Normalt skall ju belysningen slockna när du slår av tändningen men jag vet att det förekommer att den inte gör det och då drar ju batteriet ur snabbt. Kontrollera varje gång du parkerar om all belysning är av.

Mvh GK
Takk for svar.
Jeg mistenker at det er mine innsteglister med lys, som tapper batteriet.
All belysning har vært avslått, men mine innsteglister har jeg ingen kontroll på, da jeg ikke ser når dørene er lukket.
Verkstedet har målt, og det er ingen lekkasje av strøm, men noe må det jo være? jeg fikk nytt batteri igjen for 14 dager siden, og i dag ville ikke bilen starte. Den startet når jeg fikk bergningsassistanse. Nå i kveld fungerer alt normalt igjen ??:-/
Vennlig hilsen Twendor.
Knasen skrev:
Twendor skrev:Nå har det skjedd igjen! Bare tre uker etter batteribytte i XC60 My10.

Twendor.

Det är ganska svårt att svara på, men verkstaden måste mäta läckström, jag har för mig att det finns någon apparat som man kan använda, sedan är det bara koppla ut styrenheter/givare tills läckströmmen upphör. Har bilen telefon?
De har målt og testet i fem dager på verksted, men ingen lekkasje utover normalt. Men når den stod over helgen hos Volvoforhandleren, var den strømløs også der.
Det er ikke integrert telefon i bilen.
Etter at jeg fikk assistanse i ettermiddag, har jeg startet bilen flere ganger, den lader 13,7-13,8 nu, og batteriet hadde 12.7V når jeg parkerte bilen.
Får sette batteriet på lading sånn at man får start i morgen for å oppsøke verksted.
Må semestern avlyses, har jeg noen ledige hotellrom i Sundsvall/Stocholm/Helsingborg den kommende uken, da vi skulle kjøre Sverige ned og deretter til Danmark. Det frister ikke med liten leiebil på familieferie, for jeg tviler på om jeg får låne tilsvarende bil.
Twendor
Senast redigerad av 1 Twendor, redigerad totalt 0 gånger.
XC90_Executive skrev:Hur gick det med integslisterna? Det är inte något i den installationen som har ställt till det?
Bilbergeren hadde faktisk den som en mulig feilkilde. Han beordret utkobling av de for å fjerne eventuell tvil.
Jeg har jo lagt merke til at selv om alt interiørlys er avslått, og dørene blir åpnet, så begynner innsteglistene å lyse?
Vet ikke om det skal være koblet slik, men får koblet dem ut i morgen.
Det som er rart er at bilen ikke "lekker strøm når måleutstyr er tilkoblet, men bilen blir i allefall strømløs av noe. Og den er svært tungstartet etterpå. Batteriet mitt var på bare 8V når bergeren kom for assistanse. Men da hadde både lys og vindusviskerer gått uavbutt, selv om de ikke var påslått ?:-/
Har byttet batteri tre ganger på garanti allerede. Tror Volvo snart ønsker å finne årsaken:

Mvh Twendor.
I kveld oppdaget jeg at det bare var innsteglisten på førersiden som lyste når interiørlyset var utkoblet.
Trolig nærmere en løsning på problemet. :?: Strømtyven?
Batterilader tilkoblet for natten, og forhåpentligvis får man startet bilen for å kjøre på verksted i morgen tidlig.
Man kan vel si at man kjøpte katta i sekken for 9900 nkr, for innsteglister ferdig montert som ikke kan brukes med strøm?
Dekorative når de lyser, men svææææært :-(O) når man må sitte i flere timer for bergning og strømhjelp.
Kan være et annet problem, men man får faktisk ønske at det bare er dette som forårsaker strul, for det er aldrig problemer med bilen under kjøring, bare når den står i ro over 20 timer.
Twendor.
Hoppas det har löst sig för dig nu så du kan åka på semester i lugn och ro. Jag hoppas verkligen du får en skön problemfri semester.
Takker så mye for trivelig melding CabBO. Og en riktig god sommer og semester til deg også.
Jeg har pakket bagasjen for en lang semester, men ikke pakket i bilen ennå.
Barna og jeg holder tommene for et kort verkstedbesøk om noen timer, og avreise med egen bil og takboks i morgentimene.
God natt alle forumsvenner.
Mvh Twendor

Hej alla. Någon som gjort detta. Bytt till V[…]

Vilken mjukvara har ni?

Tydligen kommer 3.5.24 som kommer vara OTA den 2 j[…]

I vissa bilar av annat märke än Volvo ha[…]

Instabil styrning (XC70 -16)

Bussningarna på bakaxeln?