Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av EnVolvo
Är det någon som har någon form av tröskelskydd på sin XC60?
Jag menar den delen av tröskeln som är lackerad och uppåt(?, går det att förstå vad jag menar...), som är lätt att stöta i vid in/ur-steg i bilen.

Vi har precis fått vår MY11 och tänkte se om det finns något att skydda detta utsatta område med.
Senast redigerad av 1 EnVolvo, redigerad totalt 0 gånger.
av EnVolvo
Ibland lönar det sig att googla innan man frågar, jag svarar mig själv och ställer en ny fråga:

Det jag letar efter heter instegslist och finns på Volvo, Art. nr. 30721 133.
Är det någon som har prisuppgift på dem?
Användarvisningsbild
av bjornw
Har också tittat på dem. Om jag minns rätt kostar de 2500 kr för alla 4:a.

Enda nackdelen med dem är att de inte skyddar så brett som det behövs när ungarna klättrar in där bak. Har också kollat på foliering av hela öppningen vilket skulle kosta ca 500/dörr.

I väntan på att beslut ska tas sitter där nu genomskilig tejp som skyddar bra men ser lite tafflig ut.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
ca 8000kr för belyst och ca 2500kr för icke belyst. Höjer helhetsintrycket oavsett vilken man väljer! Kan lägga upp en bild på hur det ser ut under morgondagen (om jag hinner).
av EnVolvo
XC90_Executive skrev:ca 8000kr för belyst och ca 2500kr för icke belyst. Höjer helhetsintrycket oavsett vilken man väljer! Kan lägga upp en bild på hur det ser ut under morgondagen (om jag hinner).
Det hade varit trevligt med en bild.
Jag satsar nog på icke belysta.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Det hade varit trevligt med en bild.
Jag satsar nog på icke belysta.
Det finns eller fanns åtminstone förr något man kallade LASTSKYDD som man på V-modeller med lackad bakstötfångare klistrade dit. Det är en remsa av självhäftande kraftig genomskinlig plast. Prova det vid ett av instegen till att börja med och se hur det blir.

Mvh GK
av EnVolvo
XC90_Executive skrev:Här kommer bilden!
Tackar!

Jag ringde min volvobutik och de vill ha 4,5´ för dem till min MY2011, gav du verkligen bara 2,5´? Det borde rimligtvis inte vara någon skillnad mellan årsmodellerna.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Jag hittar inte mitt sista ordererkännande, där instegslisterna blev tillagda. Jag har för mig att det blev 2700kr monterat och klart, minus rabatt.

Den enda anledningen till att jag inte tog belysta istället är att jag vet att det är ett ganska stort ingrepp och jag är inte sugen på att få halva bilen nedmonterad. Då finns det stor risk att något går fel.
Visa din semesterbil(d)

Mycket trevligt! Själv jobbar jag en vecka ti[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskattar[…]

Fråga när mer hur många lektion[…]

Nu är det bytt tre uppsättningar. Tv&ari[…]