Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mano
Vet någon när S60 kommer med etanol och vilken/vilka motorer det blir?

//Mano
av MattiasD
Då är diesel 1900-tal då vi ska lämna fossila bränslen bakom oss.

Det sägs att T3F ska komma inför My2011. Men om de S60 som kommer är My2011 skapar det en del frågetecken. För hoppningsvis kommer T3F när jag ska byta bil, om 1.5 år. Annars får det bli en Audi A4 TFSI E85 för min egen del. T3F är en 1.6 liters turbomotor med direktinsprutning och motorn har förutsättningar att bli Volvos snålaste.
av Mano
Har också tittat och provkört A4:an, fin bil med bra känsla i material och knappar, men Volvo har också sina fördelar bla stolar och den utrustning man får med till samma pris. Vill ha en starkare motor än de 145hk jag har idag i 2.0F. Får se vilka alternativ som finns efter årskiftet när det är dags att byta.

På bild ser V60:ans bakre sidorutor så små ut men bagageutrymmet kanske är fullt tillräckligt. V70:an kanske också har hunnit komma med sin stora facelift och då kan den också bli aktuell, vill inte byta strax innan faceliften och sedan få åka i en "gammal" bil i 3 år.
Den stora annons-tråden

:-o :-) https://www.blocket.se/annons/14021[…]

Räckvidd T6 Recharge

Haft min my25 i tre månader. För mig pe[…]

Du som fick tag på skärmar med ok passf[…]

"Limp home mode" ?

Nä, det jag skrev är det enda som dyker […]