Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av oilburner
#403792
Så var nybilen allerede rullat sina førsta 400 mil og det er tid før en liten oppsumering.
I positiv retning så er det vell blåtanns funksjonen som har imponert meg mest mens i negativ retning så er det kåpa til det avtagbare hengerfeste som irriterer mest.
Savner også temp måler til motor og ser at BLIS lampene lever sitt eget liv i blandt. Bilen har vell rullet ca 200 mil på 18 tommers vinter hjul og det samme på 22 tommers sommerhjul og jeg er like fornøyd med val av både nokian vinter dekk og pirelli sommerdekk .
Har funnet ut at jeg kanskje er mer kresen(eller har goda vanor) når det gjelder musikk annlegg for i motsettning til mange her på forummet så synes jeg ikke at stereon utmerker seg i forhold til pengene,og da snakker jeg om topp stereon. Jeg antar at jeg er i den eldre garde av brukere her på forumet slik at det nok er mange her som er atskillig yngre og sikkert spiller musikk av en ennen karaktær og lydnivå enn hva jeg gjør(troddejeg) men det er ikke mange kneppa igjen på lydnivået før det står i peak når jeg er alene i bilen og drar på litt. Enda synes jeg ikke at det er noe spesiellt høyt. Subben går også på fullt og det er såvidt den bærer igjennom. bassen ellers må nedjusteres ellers så høres det ut som dørplatene hølder på å løsne. Til sist, nei det er ingen ting i veien med hørselen min og jeg var inne i forb med årlig legesjekk på jobben og fikk bekreftet at hørselen er helt på topp for to uker siden.
Etter at jeg hadde hatt bilen et par uker så leverte jeg den inn for å montere avtagbar krok og R-d ratt samt at jeg la inn textil matter. Det minste jeg forventer når jeg kjøper en original matte fra volvo er at denne er helt tilpasset og formsydd til bilen men her slenger mann inn en bagasjerumsmatte som likegodt kunne blitt levert fra Biltema,elendig passform.
Og så kommer den #%## kåpa til hengerfeste. Jeg mener at denne ser jo jævlig nok ut på en vanlig bil men når man har sølvfarget beskyttelses plate bak så var jeg sikker på at også denne skulle være sølvfarget men neida denne var like svart og får det bare til å se enda jævligere ut. Her må det nok en plastlakering til.
Men bilen er en drøm å kjøre og det bare flyter bortover. Nå er det bare å glede seg 100 mil til så blir det PPC3 så snart som bilen paserer 500mil.
Användarvisningsbild
av Doffen
#403978
Strengt tatt burde du vente til motoren har trillet 10-15 000 km før du gjør noe oppjustering av den. Dette rett og slett for at alt skal sette seg skikkelig.

Ja det var ju lugnande iaf :-) fick lite panik d&[…]

Kanske är en svag pubkt på elmotorn d&a[…]

Fick du ordning på missljudet i motorn?? Vet[…]

Lossa bromsskivor bak XC90

Det sitter justerbar expander i trumman, men den v[…]