Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MOSXC60
Hej

Vet någon hur lång tid själva produktionen av en XC60 tar? Min (XC60 D5 Summum) ska enligt uppgift börja produceras på fredag och enligt återförsäljaren ska den vara dom tillhanda 6 maj. Vore intressant å veta hur mycket tid som går åt till produktionen och hur mycket tid som går till transporten.

//MOSXC60
Användarvisningsbild
av ÄRRet
Väldigt OT, sorry... Har beställt ny motviktstruck från Toyota till jobbet. 22 veckors leveranstid!
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Själva tiden då bilen är på banan är väldigt kort. Jag väntade nästan 6 månader på min XC60 D5 R-design, så jag vet hur det är att vänta! :wink:
av McDonald
MOSXC60 skrev:Hej

......enligt uppgift börja produceras på fredag och enligt återförsäljaren ska den vara dom tillhanda 6 maj.
//MOSXC60
Fredag den 23:e, blir nog förskjutet nån vecka. Sedan onsdagen den 21:e står XC60-produktionen still i Gent, kommer igång i mitten av nästa vecka (saknas någon komponent tydligen pga flygkrisen/vulkanaskan).

M
av ewa
Min XC60 R har stått färdigbyggd sedan början av april. Skall komma till återförsäljaren 15 maj. Man kan ju undra vad som händer, eller inte händer. Det måste vara något som inte funkar. Leverans veckan efter.
Användarvisningsbild
av skiffervag
Har precis beställt en xc60 D3 :mrgreen: .Preliminär leveranstid 3 månader = lev 20/7.Leveransbesked i nästa vecka.Skulle bli förvånad om den kommer tidigare än augusti :oops:
Tillagd 6/7
Verkar som jag fick skämmas iallafall,för idag 6/7 står det på websidan.Just nu byggs din Volvo XC60,leverans inom 2 veckor :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Senast redigerad av 1 skiffervag, redigerad totalt 0 gånger.
av MOSXC60
Shit - nu har leveransen skjutits på 3 veckor framåt, från vecka 19 till vecka 22... J*kla askmoln... :-(O)
av Halvmas
ewa skrev:Min XC60 R har stått färdigbyggd sedan början av april. Skall komma till återförsäljaren 15 maj. Man kan ju undra vad som händer, eller inte händer. Det måste vara något som inte funkar. Leverans veckan efter.
Det kan vara så att VCC enligt ett kontrollprogram har tagit tillbaka din bil för att säkerställa kvaliteten i produktionen. Enligt min ÅF så tar VCC regelbundet stickprov på bilar som rullat ut från bandet och går därefter igenom dessa grundligt för att se om de uppfyller ställda krav. Din ÅF borde kunna se om så är fallet. Om fallet nu är så kommer du få en bil som är VÄL genomgången till din lycka.
av ewa
Min säljare har också sagt detta om kontrollprogrammet. Vid flera kontakter med volvos leveranskontor så vet dom inte varför bilen inte skickas från Gent.

Är det någon som har monterat nyare bak[…]

Okej så Polestar engineered är inte s[…]

Kom över en helt ny ratt, nu är jag n&ou[…]

Kolla att du kan rucka på oken tills inre […]