Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Arese
#401023
Hej

Har ni några IRL bilder på XC60 R-Design i olika färger. Osäker på hur intrycket blir iom att bilen blir lackad nertill med R-Design. Själv har jag sett en svart som jag tyckte såg bra ut men frugan hävdar bestämt solid röd....

På förhand tack!

Mvh
Arese
#401051
Arese skrev:Hej

Har ni några IRL bilder på XC60 R-Design i olika färger. Osäker på hur intrycket blir iom att bilen blir lackad nertill med R-Design. Själv har jag sett en svart som jag tyckte såg bra ut men frugan hävdar bestämt solid röd....

På förhand tack!

Mvh
Arese
Har inte den nya dieseln precis anlänt till uppfarten? :wink:
#401260
Ett tips är att söka på http://www.mobile.de. Nederdelen på bilen, som normalt sätt är olackad är lackerad, men i sidenmatt finish. Det gör att jag inte tycker att den gör sig så bra i röd. Svart met, Electric silver, Ice white ser bäst ut enligt mig. Jag har ju själv en Ice white så det är givetvis den jag tycker är snyggast! :wink: 20" är förresten ett måste. XC60 och speciellt R-design äter verkligen fälgar. 18" ser töntigt ut!
#401278
Tack för tipset, ska kolla där. Vit är lite för pimpigt tycker jag och svårt att hålla rent. Frugan hade en Cosmic White för några år sedan och det var den klart värsta bil att hålla ren vi haft. Mycket jobbigare än de svarta eller svart met åk vi haft....

Mvh
Arese
#401301
Arese skrev:Hej

Har ni några IRL bilder på XC60 R-Design i olika färger. Osäker på hur intrycket blir iom att bilen blir lackad nertill med R-Design. Själv har jag sett en svart som jag tyckte såg bra ut men frugan hävdar bestämt solid röd....

På förhand tack!

Mvh
Arese
Jag tycker du skall lyssna på din fruga, röd är grymt snyggt på r-design. Såg oxå en svart häromdan, men den röda är snyggare
#401306
Tja, det är hennes bil så jag agerar bara smakråd. Tror dock att jag fått över henne till svart met nu... Ringer och beställer om fem min :D

Mvh
Arese
av xoxo
#401316
Gurra82 skrev:
Arese skrev:Hej

Jag tycker du skall lyssna på din fruga, röd är grymt snyggt på r-design. Såg oxå en svart häromdan, men den röda är snyggare
För mkt krom och närmast löjlig med kromade backspeglar i R-d.
Anser jag. :)
Men färgen är snygg, synd att den bara går att beställa som R. Varför skulle någon vilja betala 15 000 för detta och bromspedal i krom??
#401325
Ja, backspeglarna är på gränsen till too much men ställer man en R-Design jämte en Momentum eller Summum så ser de senare riktigt beiga och tråkiga ut.

Mvh
Arese
#401349
Fast backspeglarna är i mattkrom, så dom passar in väldigt bra med allt annat som är i samma finish på bilen. Men tänk på att XC60 R-design är så mycket mer än det utvändiga! Interiören är enligt mig mycket snyggare, stolarna är mer skålade (bästa Volvostolarna hittills enligt mig) och den är mycket sportigare och trevligare att köra! Både den nya styrningen och sportchassit gör väldigt mycket.

Ja det var ju lugnande iaf :-) fick lite panik d&[…]

Kanske är en svag pubkt på elmotorn d&a[…]

Fick du ordning på missljudet i motorn?? Vet[…]

Lossa bromsskivor bak XC90

Det sitter justerbar expander i trumman, men den v[…]