- tis 03 jun 2025, 09:08
#1610511
Hej,
Jag lämnade in min S60 D5 -12 för några veckor sedan på AC-service (upplevde dålig kylning och störigt vinande ljud) där dem konstaterade att jag inte hade något tryck i kompressorn.
Kompressorn byttes, allt frid och fröjd. Bra kylning och inget missljud.
Nu ca 3 veckor senare så har jag missljud igen! Låter värre än innan kompressorn byttes i takt med gaspådrag och upphör när jag stänger av AC:n.
Har läst massa trådar om just missljud från AC:n men det finns så många teorier att jag blir snurrig.. Magnetkoppling, lager, ventil osv.
Ska tillägga att drivremmen byttes för några månader sedan, om det nu har någon betydelse.
Kommer självklart lämna in bilen men behöver jag vara orolig att köra med den? Hör skräckhistorier där remmar går av och pajar hela skiten. Help a girl out! Behöver jag sitta med hjärtat i halsgropen när jag kör? :O
Jag lämnade in min S60 D5 -12 för några veckor sedan på AC-service (upplevde dålig kylning och störigt vinande ljud) där dem konstaterade att jag inte hade något tryck i kompressorn.
Kompressorn byttes, allt frid och fröjd. Bra kylning och inget missljud.
Nu ca 3 veckor senare så har jag missljud igen! Låter värre än innan kompressorn byttes i takt med gaspådrag och upphör när jag stänger av AC:n.
Har läst massa trådar om just missljud från AC:n men det finns så många teorier att jag blir snurrig.. Magnetkoppling, lager, ventil osv.
Ska tillägga att drivremmen byttes för några månader sedan, om det nu har någon betydelse.
Kommer självklart lämna in bilen men behöver jag vara orolig att köra med den? Hör skräckhistorier där remmar går av och pajar hela skiten. Help a girl out! Behöver jag sitta med hjärtat i halsgropen när jag kör? :O