Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av asjohem
Tjena!

Har införskaffat allt för att montera dragkrok på bilen, och har dessa anvisningar: https://accessories.volvocars.com/sv-se ... /D2/Manual

Men jag fattar inte punkt 19/44 det går ju inte skjuta säkringsdelen i sidled? Den är ju inkapslad? Någon som monterat drag själv och kan förklara? Har inte direkt testat men är de inte bara skjuta in stiftet/kabelskon?
Användarvisningsbild
av rob1988
Jobbat med monteringar av dessa drag tidigare. Det är lite dåligt förklarat i manualen, men säkringsdosan skall bändas isär ett par mm med ex en platt mejsel för att du ska få in kabeln på baksidan. Akta dock så du inte kortsluter något. Det är inte jättelätt men det går.
av S6024t
Har monterat på v60 15 och 16..kan hålla med om att det var ett skit att få bort dosan,men lite envishet och jävlar "nu ska du bort" ,så funka det utan skador..
av asjohem
rob1988 skrev: tis 13 okt 2020, 21:09 Jobbat med monteringar av dessa drag tidigare. Det är lite dåligt förklarat i manualen, men säkringsdosan skall bändas isär ett par mm med ex en platt mejsel för att du ska få in kabeln på baksidan. Akta dock så du inte kortsluter något. Det är inte jättelätt men det går.
Tack för svar!

Jag ska alltså bända ur den svarta delen från den vita ett par mm? Inte i sidled
Användarvisningsbild
av rob1988
asjohem skrev:
rob1988 skrev: tis 13 okt 2020, 21:09 Jobbat med monteringar av dessa drag tidigare. Det är lite dåligt förklarat i manualen, men säkringsdosan skall bändas isär ett par mm med ex en platt mejsel för att du ska få in kabeln på baksidan. Akta dock så du inte kortsluter något. Det är inte jättelätt men det går.
Tack för svar!

Jag ska alltså bända ur den svarta delen från den vita ett par mm? Inte i sidled
Ja det stämmer. Glöm inte släppa de röda clipset på baksidan också innan du bänder.
av asjohem
rob1988 skrev:
asjohem skrev:
Tack för svar!

Ja det stämmer. Glöm inte släppa de röda clipset på baksidan också innan du bänder.
Tack, då ska jag nog lösa detta!
av asjohem
Då var allt monterat! :D Som alla skrivit runtom på alla sidor så är stiftet jävligt pilligt. Men när man väl körde ner en större plattmejsel och bände i sidled som i monteringsanvisningen så gick det superlätt att trycka i det tills de klicka. Nu återstår bara test
installera dragkrok

Jag har köpt begagnat på skroten till t[…]

Nej, en sådan överföring är o[…]

Svart rök

Hej köpte mig en v70 d5 2004 . Den ryker kraf[…]

Tråkigt att se, Slangarna och tryckventi[…]