Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SusyRDesign
Hej! Jag kör en underbar S60 2016 RDesign men har tyvärr ett återkommande problem. Förra året började infosystemet låsa sig efter ca 20 minuter efter motorstarkt, sedan var 15e minut. Det som händer är att jag kan inte ändra radiokanal tex och efter ca en minut blir skärmen svart och återstartar med volvologgan och allt funkar igen. Jag gick till Volvo och dom gjorde en uppdayering av mjukvaran för 800kr och problemet var löst! Efter service tidigare i år kom tyvärr problemet tillbaka, nu låser sig skärmen efter ca 4 minuter, startar om och låser sig igen var 4e minut. Rätt jobbigt. Jag gick tillbaka till Volvo, den här gången sa dom att den tidigare mjukvaran var inte längre tillgänglig och att ett skärmbyte för drygt 8000kr är enda lösningen. I mina öron låter det helt orimligt... någon med liknande problem?
Användarvisningsbild
av theodorkalin
Du har inte något simkort i simkortfacket? Ibland kan ett simkort som har slut på data få infotainment systemet att balla ur.
Värt att kolla upp.

Skickat från min SM-G986B via Tapatalk

Råd vid motortvätt

Har en 2024 Hybrid och jag har motor tvättat […]

Volvo 245 -85 som inte vill tända

Kollat att kamremmen sitter rätt? Häller[…]

Uppgraderade inatt via OTA och fördröjd […]

Oljebyte Volvo V60 t3 2011

Jag bara vamkör motorn och pumpar ur motoro[…]