- fre 07 feb 2020, 16:48
#1363255
Hej,
Haft inne bilen på verkstaden igår efter ett varningsmeddelanse.
Diagnosen som ställdes var att det är avgaser i kylaren och att topplocksbyte bör ske.
Servade bilen (8000 mil) förra onsdagen, alltså 9 dagar sedan och jag tycker att man rimligtvis bör ha upptäckt eller i vart fall sett tendenser till detta då.
Kan tycka att detta inte skall ske med så få mil?
Försäkringsbolaget anser att 25% av kostnaden skall jag stå för vilket jag tycker låter sanslöst orimligt med tanke på ovanstående.
Uppskattningsvis hamnar alltså räkningen på minst 10-12 tkr på mig.
Vad tycker ni andra? Är det rimligt?
Helförsäkrad via Volvia och alltid servad via auktoriserad verkstad.
Haft inne bilen på verkstaden igår efter ett varningsmeddelanse.
Diagnosen som ställdes var att det är avgaser i kylaren och att topplocksbyte bör ske.
Servade bilen (8000 mil) förra onsdagen, alltså 9 dagar sedan och jag tycker att man rimligtvis bör ha upptäckt eller i vart fall sett tendenser till detta då.
Kan tycka att detta inte skall ske med så få mil?
Försäkringsbolaget anser att 25% av kostnaden skall jag stå för vilket jag tycker låter sanslöst orimligt med tanke på ovanstående.
Uppskattningsvis hamnar alltså räkningen på minst 10-12 tkr på mig.
Vad tycker ni andra? Är det rimligt?
Helförsäkrad via Volvia och alltid servad via auktoriserad verkstad.