- tor 13 nov 2014, 19:58
#917668
Hej!
Var inne med min bil för ett par veckor sedan då bränslepumpen hade börjat låta högt. När bilen var på verkstaden så tog man isär kardanaxeln till bakhjulen för att komma åt. När jag körde bilen i helgen (har inte kört sedan den var på verkstaden) så luktade det bränt och rök från bakaxeln. Det visade sig att här mekanikern satte tillbaka kardanen igen och drog fast den så kom det ut en del fett och detta kom på bl a avgasröret.
Min fråga är om det fettet inte behövs i lagret på kardan?? Enligt verkstaden så finns det mycket fett kvar, men tror ju inte volvo från början lägger på för mycket fett? Och vad händer om det skär? Men det var inga problem sa dom?
Vad göra?
Tacksam för hjälp!
Var inne med min bil för ett par veckor sedan då bränslepumpen hade börjat låta högt. När bilen var på verkstaden så tog man isär kardanaxeln till bakhjulen för att komma åt. När jag körde bilen i helgen (har inte kört sedan den var på verkstaden) så luktade det bränt och rök från bakaxeln. Det visade sig att här mekanikern satte tillbaka kardanen igen och drog fast den så kom det ut en del fett och detta kom på bl a avgasröret.
Min fråga är om det fettet inte behövs i lagret på kardan?? Enligt verkstaden så finns det mycket fett kvar, men tror ju inte volvo från början lägger på för mycket fett? Och vad händer om det skär? Men det var inga problem sa dom?
Vad göra?
Tacksam för hjälp!